آفتاب
درویش امیری اعلام کرد:

تعیین تکلیف مالکیت کاخ مرواریدضروری است/تخصیص اعتبار راه نجات بنا

تعیین تکلیف مالکیت کاخ مرواریدضروری است/تخصیص اعتبار راه نجات بنا

کرج - معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی کشور تعیین تکلیف وضعیت مالکیت کاخ مروارید را ضروری دانست و گفت: تا کنون یک میلیارد تومان برای نگهداری این مجموعه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی البرز که ظهر امروز در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: از حمایت های دادستان کرج و مجموعه استان که برای بازگرداندن مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ مروارید به اداره کل میراث فرهنگی البرز تلاش کردند صمیمانه تشکر می کنم.

درویش امیری در ادامه با اشاره تخصیص اعتبار برای این مجموعه تاریخی فرهنگی بی نظیر که بجا مانده از تاریخ معاصر و دوران پهلوی است، گفت: از زمان که این مجموعه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی البرز قرار گرفته است، سازمان میراث فرهنگی کشور یک میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری این اثر منحصر به فرد هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف مالکیت این بنای تاریخی باید مشخص شود، افزود: حفظ فضای سبز کاخ مروارید و وجود درختان کهن سال در این مجموعه از اهمیت زیادی برخوردار و این امر مستلزم هزینه بالایی است به همین منظور از نهادهای حاکمیتی می خواهیم وضعیت مالکیت کاخ مروارید را مشخص کنند تا سازمان میراث فرهنگی کشور اعتبارات مناسبی را برای نگهداری این مجموعه اختصاص دهد.

کاخ مروارید قابلیت تبدیل شدن به موزه ای بزرگ را دارد

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای رییس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: اگر وضعیت مالکیت حقوقی کاخ مروارید مشخص نشود و در اختیار دولت و سازمان میراث فرهنگی قرار نگیرد برای اختصاص اعتبارات بلاتکلیف خواهیم بود.

وی تبدیل شدن مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ مروارید به موزه بزرگ استان را مطالبه استاندار البرز عنوان کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور آمادگی دارد تا با تامین اعتبار این مجموعه را حفظ و به موزه ای بزرگ در شان مردم البرز تبدیل کند.

وی باز بر روی تعیین تکلیف حقوقی مجموعه تاریخی - فرهنگی کاخ مروارید تاکید کرد و گفت: در صورتی که تعیین تکلیف نشود ما هم انگیزه کافی برای انجام اقدامات لازم در این مجموعه را نداریم.

درویش امیری در پایان یادآور شد: تعیین تکلیف حقوقی و مالکیتی، این مجموعه را از نابودی نجات می دهد.

کد N802810

وبگردی