آفتاب

یونان: باید تا اوایل مه با وام‌دهندگان به توافق برسیم

یونان: باید تا اوایل مه با وام‌دهندگان به توافق برسیم

معاون نخست وزیر یونان اعلام کرد، آتن و وام دهندگان بین‌المللی باید تا اوایل مه روی اصلاحات به توافق برسند تا نیاز یونان به پول نقد برطرف بشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یانیس دراگاکیس، معاون نخست وزیر یونان در مصاحبه با روزنامه آوگی (Avgi) گفت: قطعا یونان نیاز دارد که در روزهای ابتدایی ماه مه با وام دهندگان به توافق اولیه دست یابد. درخواست ما این است که مشکل کنونی نقدینگی را به عنوان مشکل مسئولیت پذیری مشترک به رسمیت بشناسید و مشترکا به آن رسیدگی کنید.

دولت یونان که تنها چند هفته با اتمام نقدینگی خود فاصله دارد، به شدت از رکود بازارهای بین‌المللی و بن بست در مذاکرات با اتحادیه اروپا و صندوق‌ بین‌المللی پول گلایه دارد. آتن قرار بود در ازای انجام اصلاحات، پول دریافت کند اما وزرای دارایی حوزه یورو روز جمعه به دولت چپ گرای الکسیس سیپراس هشدار دادند که تا زمانی که طرح اصلاحات اقتصادی را به اتمام نرساند، از دریافت کمک جدید خبری نیست. آتن باید در مه یک میلیارد یورو به صندوق بین‌المللی پول پرداخت کند. آتن گفته است که می‌خواهد وظایفش را انجام دهد اما احتیاج دارد که وام دهندگان در ازای آن چیزی پرداخت کنند.

معاون نخست وزیر یونان گفت: در غیر این صورت توانایی کشور برای اجرای تعهدات خارجی با زندگی مردم یونان تداخل پیدا می‌کند.

قانونگذاران یونان اواخر جمعه گذشته حکمی را تصویب کردند که طبق آن نهادهای دولتی به رغم اعتراضات شهرداری‌ها و اتحادیه‌های کارگری به دولت مرکزی پول قرض می‌دهند. این اعتراضات فشار بیشتری را به سیپراس وارد می‌کند.

تصمیم وی برای نبرد با وام دهندگان به شدت در میان مردم نارضایتی ایجاد کرده است.

تنش‌ها با وام دهندگان و پیشرفت کند اصلاحات گمانه زنی‌ها درباره انتخابات زود هنگام را در صورت شکست مذاکرات، شدت بخشیده است اما دولت هم اکنون چنین گزینه‌ای را وارد نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N802669

وبگردی