آفتاب

جنگ یمن عامل افزایش تنشها در خاندان آل‌سعود/بی‌کفایتی «ملک‌سلمان»

جنگ یمن عامل افزایش تنشها در خاندان آل‌سعود/بی‌کفایتی «ملک‌سلمان»

یک رسانه عربی اعلام کرد که برادر پادشاه عربستان ضمن بی کفایت خواندن برادرش در اداره امور کشور، پیش از آغاز جنگ یمن دراین خصوص به ملک سلمان هشدار داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فلسطینی المنار به نقل از منابع نزدیک به «طلال بن عبدالعزیز» برادر پادشاه عربستان اعلام کرد که اختلافات شدیدی میان ارکان نظام آل سعود وجود دارد که طلال این اختلافات را عامل انحلال نظام آل سعود در آینده می داند.

 طلال بن عبدالعزیز همچنین ملک سلمان را فردی ناتوان و بی کفایت در اداره امور کشور توصیف کرده است.

وی «محمد بن سلمان» پسر ملک سلمان و وزیر دفاع و همچنین «محمد بن نایف» ولی ولیعهد عربستان را نیز فردی بی کفایت و فاقد توانایی و شایستگی در اداره امور دانسته و پیش بینی کرده است که میان این دو در آینده ای نزدیک درگیری سختی به وقوع بپیوندد.

این منبع همچنین اعلام کرد که طلال پیش از آغاز عملیات طوفان کوبنده و حمله عربستان به یمن، به پادشاه عربستان در این خصوص هشدار داده بود که هر تجاوزی به یمن به اختلافات داخلی در خاندان آل سعود دامن خواهد زد.

وی همچنین یمن را به عنوان خطری برای امنیت و استقرار عربستان اعلام و به ملک سلمان توصیه کرده بود پیش از هرکاری از جدیت پاکستان و مصر در مشارکت در جنگ علیه یمن مطمئن شود.

 وی ضمن انتقاد از مصر و پاکستان، اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در تحریک ملک سلمان در جنگ زود هنگام علیه یمن نقش داشت.

طلال همچنین از اختلافات گسترده میان فرزندان «ملک عبدالله» پادشاه پیشین و فرزندان ملک سلمان و محمد بن نایف اظهار نگرانی کرده و اعلام کرد که پسران ملک سلمان در حال حاضر خطری برای همه خاندان آل سعود محسوب می شوند.

کد N802589

وبگردی