آفتاب

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به رئیس جمهور

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به رئیس جمهور

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با ارسال نامه ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد که موفقیت دولت یازدهم را موفقیت نظام جمهوری اسلامی می دانیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب حجت الاسلام و المسلمین روحانی

سلام علیکم

سخنان روز گذشته شما در همایش سراسری فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی حاوی نکات مناسب و قابل دقتی بود. به خصوص آنجا که به بزرگترین منکرها اشاره کردید. همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در حرم مطهر رضوی اشاره کردند:

امر به معروف و نهی از منکر زیربنای همه‌ حرکات اجتماعی اسلام است. عده ای تصوّر می کنند امر به معروف و نهی از منکر منحصر می شود به اینکه انسان به فلان زن یا فلان مردی که یک فرع دینی را رعایت نمی کند تذکّر بدهد؛ البتّه اینها نیز امر به معروف و نهی از منکر است امّا مهم‌ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر نیست. مهم‌ترین قلم امر به معروف و نهی از منکر عبارت است از امر به بزرگ‌ترین معروف ها و نهی از بزرگ‌ترین منکرها. بزرگ‌ترین معروف ها در درجه‌ی اوّل عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی؛ که معروفی بالاتر از آن نداریم.

معروف ها عبارتند از: حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران، اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تکثیر نسل و تربیت آن، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فنّاوری، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و امّت اسلامی و تلاش برای وحدت اسلامی

نقطه‌ مقابل این ها نیز عبارت است از منکرها: ابتذال اخلاقی، کمک به دشمنان اسلام، تضعیف نظام اسلامی، تضعیف فرهنگ اسلامی، تضعیف اقتصاد جامعه و تضعیف علم و فنّاوری

ما دانشجویان نیز به نوبه خود از زحمات خدمتگزاران زحمتکش و خدوم و غالباً گمنام نیروی انتظامی تشکر و قدردانی کرده و آرزوی پیشرفت و موفقیت هرچه بیشتر آنان را داریم. نیروی انتظامی باید مظهر عزّت و اقتدار و رحمت باشد. باید در چارچوبی که قانون برای او معیّن کرده، قوی باشد. قطعا قوّت و اقتدار و سرپنجه پولادین با مردم ضعیف بد است؛ دست خشن، هنگام چیدن گلبرگ مضرّ است؛ اما هنگام جابه‌جا کردن صخره‌ ها لازم است. ما از نیروی انتظامی می خواهیم تمام تلاش خود را در برخورد قاطع با دانه درشت ها انجام دهد و برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی در جامعه را سرلوحه کارهای خود بداند.

جناب آقای رئیس جمهور

اما نکته ای که می خواستیم خدمت حضرت‌عالی عرض کنیم آن است که پیشنهاد می کنیم در انتخاب جملات خود دقت بیشتری داشته باشید. اینکه در بخشی از سخنان خود عنوان داشتید پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، صحیح نبود و گفتن آن ضروری به نظر نمی رسید. چرا که خود نیز قبل از آن توضیح داده بودید که در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون با هم منطبق است. قانون اساسی ما با تکیه بر شرع مقدس اسلام نگاشته شده و در طرف مقابل نیز وظیفه شرعی همه رعایت قانون است. به همه مسئولان توصیه می کنیم در سالی که مزین به همدلی و همزبانی است، جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و حاشیه سازی های بیهوده، در انتخاب جملات و کلمات توجه کافی صورت گیرد.

موفقیت دولت یازدهم را موفقیت نظام جمهوری اسلامی می دانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران

انتهای پیام

کد N802574

وبگردی