آفتاب
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور:

از طرح‌های ابتکاری برای ترویج نماز حمایت می‌کنیم

از طرح‌های ابتکاری برای ترویج نماز حمایت می‌کنیم

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر نماز مفید و سریع را در دستور کار داشته باشیم سبب می‌شود که تعداد نمازگزاران افزایش پیدا کند. ما باید از برکات نماز اول وقت همواره سخن بگوییم چرا که این سخن گفتن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مظفر در اولین نشست هم اندیشی دبیران و رابطین اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی کشور که با حضور دبیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماز در کشور برگزار شد درباره سیاست‌ها و رویکردهای این ستاد برای ترویج نماز، گفت: اولین چیزی که مدنظر ماست و می‌خواهیم به آن عمل کنیم تبیین بیانات مقام معظم رهبری در 23 جلسه ستاد اقامه نماز کشور است که باید سهم هر دستگاه را در این راستا مشخص کنیم.

وی افزود: نکته بعدی که ما درصدد اجرایی کردن آن هستیم این است که آیین‌نامه 18 ماده‌ای دولت را اجرایی کنیم. ما تمام تلاشمان را کردیم که این آیین‌نامه اجرایی شود؛ چرا که بسیار دقیق است و تمام مسائل مربوط به نماز در این 18 ماده گنجانده شده و اگر به ‌آن عمل شود شاهد اتفاقات بسیار خوبی در عرصه نماز هستیم و امیدواریم امسال بتوانیم این آیین‌نامه را اجرایی کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با بیان این‌که در دستگاه‌ها سه نکته مهم است که باید آن سه نکته را اجرایی کنیم، گفت: اولین مساله که مدنظر ماست حضور مدیران ارشد و میانی در نمازهای جماعات ادارات است که باید به این موضوع پرداخته شود.

مظفر افزود: هر کس که مسئول و معاون است باید یک انقلابی کند و به جایی برسیم که حضور مدیران در نمازهای جماعت پررنگ شود. ما باید در این راستا برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه بعدی ما افزایش کمی نمازگزاران در اداره‌ها است. هر اداره‌ای 200 یا 300 کارمند دارد ولی حدود 20 تا 30 نفر آنها در نمازهای جماعت شرکت می‌کنند. ما باید برای حل این معضل یک راهکاری ارائه دهیم که همگی حضور داشته باشند. اگر نماز مفید و سریع را در دستور کار داشته باشیم سبب می‌شود که تعداد نمازگزاران افزایش پیدا کند. ما باید برای حضور کمی در نماز مهارت‌های لازم را داشته باشیم.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: موضوع بعدی که در دستور کار داریم این است که هر کسی که بتواند یک ابتکاری در ترویج نمازها داشته باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد. ما از طرح‌های ابتکاری برای ترویج نماز حمایت می‌کنیم. وظایف تخصصی دستگاه‌ها هم مهم است که دستگاه‌های مرتبط باید به صورت تخصصی در راستای ترویج نماز حضور پیدا کنند. اینکه مثلاً آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد برای این‌که بتوانند نماز را در بین کودکان ترویج بدهند چه برنامه‌ای دارند. چقدر در این ادارات کودکان ما سرودها و نقاشی‌هایی که مربوط به نماز است را فرا می‌گیرند.

مظفر افزود: ما برای اینکه بتوانیم از کودکی آموزش نماز را شروع کنیم با صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رسانده‌ایم. محتوای آموزشی که ستاد اقامه نماز دارد اگر لازم باشد تجدیدنظری صورت می‌گیرد. ما باید کاری کنیم که این محتوای آموزشی تأثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که در هر اداره و ارگانی نمازخانه بهترین مکان آن باشد و در هر مکانی که ورود پیدا می‌کنیم اولین چیزی که مدنظر قرار می‌دهیم همین حضور و مکان نمازهای جماعت باشد. ما باید از برکات نماز اول وقت همواره سخن بگوییم؛ چرا که این سخن گفتن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. سیستم سامانه ارزیابی هم از گذشته شروع شده و اکنون هم ادامه دارد و ما درصدد ترویج این سامانه ارزیابی هستیم.

انتهای پیام

کد N802532

وبگردی