آفتاب
نماینده ملایر در مجلس:

سازمان ملل ارسال غذا و دارو به یمن را آزاد کند

سازمان ملل ارسال غذا و دارو به یمن را آزاد کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حمله 27 روزه آل‌سعود به مردم مظلوم یمن، خواستار آزادسازی ارسال مواد غذایی و دارویی به یمن از سوی سازمان ملل شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌نعمت چهاردولی در منطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با تبریک ماه رجب ولادت حضرت علی، روز کارگر، روز معلم و هفته سلامت و ضمن آرزوی توفیق برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: ما حاضر نیستیم یک قدم از حقوق ملت ایران که با خون شهدا، جانبازان و ایثارگران عجین شده عقب‌نشینی کنیم و معتقدیم که لغو تحریم‌ها باید یک باره انجام شود و لاغیر.

وی ضمن محکوم کردن کشتار 27 روزه مردم مظلوم یمن توسط آل‌سعود، اضافه کرد: از سازمان ملل و یونیسف می‌خواهیم ارسال مواد غذایی و دارویی به یمن را آزاد کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در تذکری به وزیر صنعت از نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور انتقاد کرد و گفت: ما هر روز شاهد کاهش تعرفه کالاهای وارداتی هستیم که در داخل کشور تولید می‌شوند، آیا تعطیلی ذوب آهن‌ها کافی نیست که حالا نوبت به منسوجات نبافته رسیده است؟ این چه مشکلی است که با تولید و صنعت کشور وجود دارد و چه زمانی قرار است حمایت دولت از تولید و ایجاد اشتغال عملیاتی شود.

چهاردولی ادامه داد: آیا ما باید چشمان‌مان را روی هم بگذاریم و شاهد هدررفت علم، قدرت و پتانسیل جوانان کشور باشیم. جوانان ما پست نمی‌خواهند بلکه کار و فرصت می‌خواهند که حق طبیعی آنهاست تا بتوانند به عنوان سرباز نظام به کشور و هم‌نوعانشان خدمت کنند و سربار نباشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی مجدد شرکت‌ها، کارگاه ها و کارخانه‌ها را تنها راه ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان و خاطرنشان کرد: چه قدمی در این راستا برداشته شده است. شاید پاسخ این باشد که بانک‌ها همراهی نمی‌کنند اما مگر بانک‌ها زیر نظر بانک مرکزی و بانک مرکزی زیر نظر وزیر اقتصاد و رییس‌جمهور نیست پس چرا هیچ اقدامی در این حوزه صورت نمی‌گیرد؟ مگر قرار نبود سود بانک‌ها کم شود و سرمایه در گردش در اختیار واحدها قرار گیرد؟ وقتی واحدی دچار رکود شده و محصولات مشابه تولید داخلی آن با یک سوم قیمت وارد کشور می‌شود این واحد چگونه باید با تسهیلات 28 تا 32 درصدی فعالیت کند و در چرخه تولید دوام بیاورد.

وی با بیان اینکه نهاوندیان در دولت گذشته نسبت به عدم اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار انتقاد داشته، ادامه داد: اگر آن دولت کوتاهی کرده چرا قانون در این دولت اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش داشتن روز معلم خطاب به رییس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش، گفت: آیا هیچ فرصت کرده‌اید نگاهی به افزایش 14 درصدی حقوق دستگاه‌های دولتی داشته باشید و آن را با حقوق معلمان مقایسه کنید؟ در وزارت نیرو، قوه قضاییه، وزارت دارایی، وزارت راه، بانک‌ها، وزارت نفت و شهرداری‌ها بین 400 هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش حقوق وجود داشته در حالیکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد پایه‌ای تنها 150 تا 400 هزار تومان افزایش برای معلمان اعمال کرده است. چرا اینقدر بی‌عدالتی و تبعیض وجود دارد و به تعلیم و تربیت و آموزش و فرهنگ کشور بی‌اهمیتی می‌شود.

انتهای پیام

کد N802510

وبگردی