آفتاب

جعفرپور: توافق جز با لغو کامل تحریم‌ها انجام نخواهد شد

جعفرپور: توافق جز با لغو کامل تحریم‌ها انجام نخواهد شد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است: آمریکا بیش از ایران نیازمند توافق است و همه تحریم‌ها باید در روز امضای متن سند برداشته شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، جمشید جعفرپور در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و میلاد حضرت علی (ع) و همچنین گرامی‌داشت هفته معلم گفت: روزهای حساسی بر منطقه و بر مملکت می‌رود. در منطقه‌ی خاورمیانه حمله آل سعود به یمن و برگرداندن کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی، خطری است که بروز یک فاجعه انسانی و شیوع آن را در منطقه تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه بین‌المللی که با سکوت خود به این جنایات دامن می‌زنند و رضایت می‌دهند باید به این وظیفه و به آن چیزی که بر عهده آنهاست عمل کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مذاکرات 1+5 با ایران و انتشار بیانیه لوزان اظهار کرد: هم اینک فرزندان دیپلمات این کشور در آوردگاه نهایی پنجه در پنجه 1+5 به رهبری آمریکا افکندند و در این عرصه نیازمند حمایت مردم و مجلس هستند.

جعفرپور با بیان این که مسلم است که آمریکا بیش از ایران نیازمند توافق است، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده‌ ایرانی به خوبی می‌داند و دشمن نیز باید بداند که جز با لغو کامل تحریم‌ها در همان روز امضای متن سند هیچ توافقی به دست نخواهد آمد و متن نهایی باید بدون اعتماد بر طرف مقابل پیمان شکن و بد سابقه نگاشته شود و همه حقوق مسلم هسته‌ای کشور در برخورداری از فن‌آوری صلح آمیز و امکان تحقیق و توسعه کامل و نه ویترینی در چارچوب مقررات بین‌المللی، باید نتیجه فوری این توافق باشد.

نماینده مردم لارستان در مجلس همچنین به ویژگی‌های حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: محرومیت عمق زیادی در حوزه‌ی انتخابیه این جانب دارد و مسلما بدون توجه و حمایت موثر دولت و صرفا با اتکا به خیرین نمی‌توان گرد محرومیت را از چهره‌ی منطقه زدود.

جعفرپور در پایان رسیدگی به مشکلات و رفع محرومیت‌ها و حل مشکل حل بحران در حوزه انتخابیه خود را از مسئولین خواستار شد.

انتهای پیام

کد N802408

وبگردی