آفتاب

درخواست یک نماینده استان مرکزی برای تعیین هر چه سریعتر استاندار

درخواست یک نماینده استان مرکزی برای تعیین هر چه سریعتر استاندار

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین هر چه سریعتر استانداری متعهد و متخصص و بومی برای استان مرکزی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس صلاحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک سیزده رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع)، دوم اردیبهشت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران را گرامی داشت و با اشاره به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، گفت: با قدرت الهی طوفان شن حافظ انقلاب شد و ابهت پوشالی آمریکا فرو ریخت.

وی با تبریک هفته سلامت به فعالان عرصه بهداشت، افزود: به واسطه کمک‌های موثر مجلس در حوزه سلامت و همکاری دولت شاهد تحول خوبی در حوزه سلامت و کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی بودیم. امیدوارم تعهدات دولت در مورد تجهیزات بیمارستان‌ها، بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی و ساماندهی پزشکان خانواده محقق شود.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس ابراز امیدواری کرد که سرویس‌دهی مناسب در حوزه دندانپزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی و روستایی صورت گرفته و افزایش حقوق کادر درمانی بخصوص در مورد پرستاران انجام شود.

صلاحی با گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها، شوراها را از مظاهر مردم سالاری دینی عنوان کرد.

وی همچنین با تبریک یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر، این روز را به تلاشگران عرصه تولید و دوازده اردیبهشت روز معلم را به فرهنگیان کشور تبریک گفت.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس ادامه داد: برای اعتلای منزلت اجتماعی معلمان به عنوان کلیدی‌ترین مولفه تاثیرگذار در نظام آموزشی کشور و افزایش انگیزه برای خدمات مطلوب و استقرار نظام پرداخت بر اساس تخصص، شایستگی و عملکرد طرح نظام رتبه‌بندی معلمان از سوی نمایندگان مطرح و در دست بررسی می‌باشد. همچنین تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز مورد درخواست قاطبه نمایندگان است.

وی ضمن قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، افزود: با توجه به تحولات رخ داده در مذاکرات ان‌شاءالله در تدوین قطعنامه نهایی دقت نظر لازم به عمل آید و از نظرات کارشناسی کلیه عزیزان دلسوز و متعهد استفاده شود. مطمئنا وقتی پای مصالح ملی در میان باشد نظر دولت، مجلس و مردم نظری واحد خواهد بود و همه به صورت ید واحد از منافع ملی خود دفاع خواهیم کرد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس در همین رابطه تاکید کرد: بیان اظهاراتی که باعث ایجاد جو ناامیدی شود پذیرفتنی نیست اگرچه معتقدیم دیوار بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا همچنان بلند است.

صلاحی با اشاره به حمله مجدد عربستان به یمن، افزود: بمباران وحشیانه کشور مسلمان یمن توسط شاهزادگان پیر و فرتوت و خودفروخته آل سعود نمونه بارزی از تعرض به حاکمیت یک کشور مستقل و نقض حقوق بشر و وابستگی خادمین دروغین حرمین شریف به آمریکا و اسرائیل می‌باشد. بنا به گفته امام راحل بعد از کشتار حجاج ایرانی اگر از صدام بگذریم و مساله قدس را فراموش کنیم و اگر از جنایت‌های آمریکا بگذریم هرگز از آل‌سعود نخواهیم گذشت و ان‌شاءالله اندوه دلمان را در وقت مناسب از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با اشاره به اختصاص 4000 میلیارد تومان از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به اشتغال جوانان بخصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ابراز امیدواری کرد که دولت با برنامه ریزی مدون و عدالت‌محور قدم‌های موثری برای حل این معضل بردارد.

این نماینده مجلس توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در حوزه کمیته امداد و بهزیستی را کمک مهمی در رفع محرومیت عنوان و خاطرنشان کرد: چگونگی اجرای قانون و هدفمندی در تبصره 20 تعیین شده و حذف یارانه افراد متمول خواسته برحق مردم است که لازم است در اسرع وقت انجام شود.

صلاحی با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبار کافی علیرغم وعده دولت در مورد ماده 180 برنامه پنجم پذیرفتنی نیست، ابراز امیدواری کرد که دولت به تعهدات خود پایبند باشد چرا که طرح‌های بسیاری به دلیل کمبود اعتبار اجرایی نشده‌اند.

این عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی همچنین خواستار تعیین هر چه سریعتر استانداری متعهد، متخصص و بومی برای استان مرکزی شد.

وی توجه به پروژه های راه و شهرسازی در حوزه انتخابیه خود، یکسان‌سازی اراضی کشاورزی، آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کشت، تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی، تجهیز بیماستان‌ها، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز فوریت‌های پزشکی در شهرستان‌ها و احداث مجتمع‌های فرهنگی هنری را از دیگر مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس در پایان حمایت از کسب و کارهای خانگی و کارگاه‌های تولیدی زودبازده را در حل معضل بیکاری و توسعه اقتصادی موثر دانست و گفت که حمایت از صنایع کوچک و متوسط و کمک به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که از کمبود نقدینگی رنج می‌برند در جهت احیای تولید داخل و اجرای بندهای مختلف اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

کد N802382

وبگردی