آفتاب

تاکید اوباما بر تلاش برای آزادی رضائیان

تاکید اوباما بر تلاش برای آزادی رضائیان

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: تا زمانی که جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست آزاد نشود دست از تلاش برنخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما رئیس جمهور در ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید که برادر جیسون رضائیان نیز در آن حضور داشت، گفت: من به برادر وی شخصاً گفته‌ام تا زمانی که وی را در امنیت کامل به خانه بازنگردانیم دست از تلاش برنخواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: این خبرنگار واشنگتن پست 9 ماه است که در ایران در بازداشت به سر می‌برد و ما همواره به یاد خبرنگارانی که در سراسر دنیا بازداشت شده‌اند هستیم که جیسون رضائیان یکی از آنهاست.

اوباما همچنین گفت: روزنامه‌نگاری برای مسیر آمریکا ارزش‌ها و اهداف ما بسیار مهم است و ما هر کاری که بتوانیم در این مسیر انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست تابستان سال گذشته به همراه همسرش در تهران بازداشت شد. همسر رضائیان مدتی بعد در پی رفع اتهاماتش از زندان آزاد شد اما رضائیان هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

هفته گذشته جمعی از قانون‌گذاران آمریکا از دولت این کشور خواستند تا حصول یک توافق هسته‌ای با ایران را منوط به آزادی این خبرنگار واشنگتن پست کند. اما سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این درخواست گفت که ما مذاکرات هسته‌ای را به موضوعات دیگر ارتباط نمی‌دهیم هرچند خواستار آزادی وی هستیم.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بارها تأکید کرده است مسأله آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با مقامات ایرانی مطرح کرده است اما این مذاکرات تنها روی مسأله هسته‌ای متمرکز است.

وکیل مدافع جیسون رضائیان، چندی پیش در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گفت که وی از سوی دادستانی تهران به جاسوسی و سه جرم دیگر مرتبط با آن متهم شده است.

انتهای پیام

کد N802381

وبگردی