آفتاب

ناتو پایگاه خود را در لهستان توسعه می‌دهد

ناتو پایگاه خود را در لهستان توسعه می‌دهد

ناتو در حالی به افزایش حضور خود در شرق اروپا ادامه می‌دهد که وزرای دفاع آلمان، لهستان و دانمارک با افزایش تعداد سربازان در واحد نظامی نیروهای چند ملیتی شمال شرق ناتو مستقر در لهستان موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای دفاع آلمان، لهستان و دانمارک برنامه‌های خود را برای توسعه واحد نظامی نیروهای چند ملیتی شمال شرق ناتو مستقر در "شتین"، یکی از شهرهای لهستان تایید کردند.

"اورسلا فون درلاین"، وزیر دفاع آلمان با "توماس سیمونیاک"، همتای لهستانی و "نیکولای وامن، "همتای دانمارکی خود دیدار کرد. در جریان این دیدار، فون درلاین به همتاهای خود اطمینان داد که آلمان 100 سرباز دیگر در شتین مستقر خواهد کرد.

فون درلاین همچنین از مقر واحد نظامی نیروهای چند ملیتی شمال شرق ناتو بازدید کرده و گفت، علاوه بر سربازان لهستانی، آلمانی و دانمارکی در حال حاضر نیروهایی از 15 کشور مختلف در این واحد نظامی حضور دارند.

وزیر دفاع آلمان گفت، ناتو قصد دارد پیش از نشست سال آتی این ائتلاف در ورشو سربازانی از 20 کشور مختلف را در شتین مستقر کند.

سیمونیاک گفت، کشورش تا جایی که امکان دارد به سربازان بیشتری از ائتلاف ناتو نیاز دارد.

وی افزود: این ائتلاف نظامی نیز باید ظرفیت‌های دفاعی خود در شرق اروپا را افزایش دهد و واحد نظامی نیروهای چند ملیتی شمال شرق ناتو باید به اصلی‌ترین هیات دفاعی ناتو در این منطقه باشد.

ناتو از سال گذشته میلادی حضور خود در شرق اروپا و نزدیک مرز روسیه را افزایش داده است؛ اقدامی که باعث خدشه‌دار شدن روابط میان ناتو و مسکو شده است. ناتو در فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد، نیروهای واکنش خود را مستقر در نزدیکی روسیه در شرق اروپا دو برابر خواهد کرد که 30 هزار پرسنل نظامی در بر خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N802202

وبگردی