آفتاب

ائتلاف مخالفان سوری، مدعی پایبندی به راه‌حل سیاسی

ائتلاف مخالفان سوری، مدعی پایبندی به راه‌حل سیاسی

شورای سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه در نشستی دعوت فرستاده سازمان ملل به سوریه برای حضور در رایزنی‌های دوجانبه در ژنو را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که هیات سیاسی ائتلاف در جلسه خود درخواست استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه برای حضور در رایزنی‌های دو جانبه در ژنو را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری آلمان قرار گرفت، آمده است: این دیدارها مقدمه‌ای برای نشست ژنو 3 خواهد بود که تا این لحظه هیچ دعوتنامه‌ای در خصوص آن ارسال نشده است.

ائتلاف مخالفان سوریه در این بیانیه همچنین بر پایبندی به راه حل سیاسی و از سرگیری مذاکرات تاکید کرد.

به تازگی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در گزارشی به شورای امنیت از برنامه خود برای آغاز گفت‌وگوهای جدید با طرف‌های درگیر در سوریه و قدرت‌های تاثیرگذار بر بحران این کشور در اوایل ماه مه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، استفان دی‌میستورا در نشست شورای امنیت که پشت درهای بسته انجام شد، اعلام کرد: فرصت و شرایط برای آغاز روند انتقال سیاسی بهتر از شش ماه پیش نیست و نظام و مخالفان سوریه همچنان تمایل کمی از خود برای مذاکرات جدید نشان می‌دهند.

وی تاکید کرد که سازمان ملل همچنان بر لزوم بازسازی سوریه و ادامه تلاش‌ها جهت یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه تاکید دارد.

انتهای پیام

کد N802016

وبگردی