آفتاب

کارلوس، به خاطر خدا نرو!

کارلوس، به خاطر خدا نرو!

در حالی که کارلوس توس اعلام کرده دوست دارد بار دیگر به آمریکای جنوبی بازگردد اما هنوز هم بسیاری از تیم‌های اروپایی خواهان حضور او در ترکیب تیم‌هایشان هستند.

به گزارش ایسنا، پیروزی هفته گذشته یوونتوس در کالچو مقابل لاتزیو تحت تاثیر شایعه‌های خروج کارلوس توس از این تیم بود. گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته که این بازیکن در پایان فصل راهی بوکاجونیورز آرژانتین خواهد شد. در واقع، دنیل آنجلیچی، رییس بوکا پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد همه توافق‌ها با کارلوس صورت گرفته و تنها جزییاتی باقی‌مانده که آن هم با نماینده این بازیکن در ایتالیا حل می‌شود. تمامی این صحبت‌ها در حالی انجام می‌گیرند که قرارداد توس تا سال 2016 معتبر است اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که از خروج توس و بازگشت او به خانه حکایت می‌کند.

هنوز مشخص نیست که چرا بازیکنان اهل آمریکای جنوبی در حالی که می‌توانند دوران اوج فوتبالی‌شان را در اروپا ادامه دهند، ترجیح می‌دهند چند سال پایانی فوتبالشان را در لیگ‌های داخلی کشورهایشان بگذرانند. شاید آنها دوست دارند بیش از گذشته خودشان را در دل هوادارانشان جا کنند و مراسم خداحافظی‌شان از دنیای فوتبال را جایی برگزار کنند که فوتبالشان را از آنجا آغاز کرده‌اند. اگر بخواهیم همین سناریو را برای کارلوس توس درنظر بگیریم، بدون شک باید بدانیم که او روزی راهی بوکاجونیورز خواهد شد. تیمی قدرتمند از بوینس آیرس که آپاچی با این تیم در سال 2003 قهرمان لیبرتادورس شده است.

توس در یوونتوس عالی بوده است. خنده‌دار است اما حتی در 31 سالگی آنقدر خوب هست که حتی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر خروجش از تورین، بسیاری را نگران کرده است. پتانسیل او بالاست و حتی اگر سران باشگاه تورینی بخواهند در تابستان پائولو دی‌بالا را به تیم‌شان بیاورند، باز هم کسی نمی‌تواند بگوید جایگاه توس در این تیم به خطر می‌افتد.

توس بهترین بازیکن یوونتوس تا اینجای فصل بوده است. او توانسته بار دیگر حمایت هواداران را برانگیزد. آنها در دیدارهای اخیر بنرهایی به دست گرفته بودند و خواستار ماندن او شده‌اند. توس بار دیگر عالی عمل کرد. مقابل لاتزیو، تیم دوم جدول رده بندی اسیر حرکت‌های این آرژانتینی شد و دروازه‌اش هم فرو ریخت.

تیم تحت هدایت استفانو پیولی با این شکست، اختلافشان با یوونتوس صدرنشین به 15 امتیاز رسید. این دیدار، در واقع تقابل دو تیمی بود که در آن، لاتزیو فهمید برای رسیدن به یووه باید چه مسیری را طی کند. می‌توان در این زمینه زیاد صحبت کرد. لاتزیو زمان زیادی از بازی، توپ را در اختیار داشت اما به هیچ وجه نتوانست به دروازه صدرنشین لیگ نزدیک شود.

بیانکوچلستی در هشت دیدار اخیری که پیروزی را از آن خود کرده بود، تنها دو گل وارد دروازه‌اش شد. آنها تنها یک پیروزی با رکورد پیروزی‌های پیاپی‌شان در لیگ فاصله داشتند. شاید آنها سال‌های آینده به این فکر کنند که در فاصله کمی برای شکستن این رکورد قرار داشتند اما در حساس‌ترین دیدار زمین خوردند.

این کارلوس توس بود که در این دیدار حساس به لاتزیو نشان داد که برای ساختن و داشتن یک تیم خوب، چه چیزهایی نیاز است. در حالی که تنها 17 دقیقه از بازی گذشته بود توس توانست در کار بسیار زیبای آرتورو ویدال را ادامه داده و توپ را وارد دروازه حریف کند. فدریکو مارکتی، یکی از بهترین‌ دروازه‌بانان فوتبال ایتالیا در چهارچوب دروازه لاتزیو ایستاده بود اما او هم نتوانست مانع از به ثمر رسیدن هجدهمین گل فصل توس شود. این مهاجم آرژانتینی در حالی که به دنبال فتح سه‌گانه در این فصل به همراه یوونتوس است، به دنبال کسب عنوان بهترین گلزن فوتبال ایتالیا نیز هست.

درست است که توس نتوانست در این دیدار گل دوم را وارد دروازه لاتزیو کند اما تلاش زیادی کرد. حرکت او بود که فضای لازم را برای لئوناردو بونوچی فراهم کرد تا او برای بار دوم دروازه لاتزیو را فرو بریزد. از سوی دیگر، بازیکنان لاتزیو برای متوقف کردن توس کارهای زیادی انجام دادند. روی پای او تکل می‌زدند و قصد داشتند فوتبال او را از ریتم بیندازند. سناد لولیچ به خاطر خطا روی توس کارت زرد گرفت و دانیلو کاتالدی هم به خاطر خطا روی او از زمین اخراج شد.

یوونتوس در حال کسب چهارمین قهرمانی‌ پیاپی در لیگ فوتبال ایتالیا است. آنها در فینال کوپا ایتالیا هم باید مقابل لاتزیو قرار بگیرند. کارلوس توس در همه جام‌هایی که یووه حضور دارد، نقشی اساسی ایفا می‌کند و باید این نقش را تا پایان فصل حفظ کند. در حالی که آندرا پیرلو دوران آسیب دیدگی‌اش را پشت سر می‌گذارد، توس مهار همه بازی‌های یووه را در دست گرفته است. بازگشت پیرلو می‌تواند یوونتوس را بهتر هم بکند. اینکه بیانکونری در سه جام برای قهرمانی می‌جنگند، مساله‌ای است که همه هواداران به آن علاقه‌مند هستند. 26 گلی که توس در این فصل به ثمر رسانده قابل چشم‌پوشی نیست و می‌تواند در ادامه یووه را به هر سه جام برساند.

اگر «کارلیتو» خود خواسته، بخواهد خودش را از آینده باشگاه یوونتوس پاک بکند، کار عاقلانه‌ای انجام نداده است. او باید در اروپا بماند و به تیمش کمک کند تا به قهرمانی‌های بیشتری برسد.

کارلوس، بوکا می‌تواند صبر کند. بمان.

انتهای پیام

کد N801983

وبگردی