آفتاب

علت تعيين ديپلمات موريتانیایی به عنوان فرستاده بان كی مون در يمن

علت تعيين ديپلمات موريتانیایی به عنوان فرستاده بان كی مون در يمن

انتخاب یک دیپلمات موریتانیایی به عنوان فرستاده دبيركل سازمان ملل در یمن در راستای تلاش این سازمان برای میانجیگری بین گروه های درگیر این کشور ارزیابی می شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحده «اسماعيل ولد شيخ أحمد» ديپلمات موريتانيايي را به عنوان فرستاده خود به يمن تعيين كرد.

گفته مي شود هدف از تعيين اين ديپلمات جديد،‌ تلاش دبيركل سازمان ملل متحده براي وساطت ميان احزاب و گروه هاي مختلف سياسي در يمن با هدف پايان دادن به بحران اين كشور و برقراري صلح و ثبات است.

پس از تعيين اين فرستاده جديد، «بان كي مون» ابراز اميدواري كرد كه «اسماعيل ولد شيخ أحمد» بتواند با همكاري شوراي امنيت سازمان ملل متحد، شوراي همكاري خليج فارس و كشورهاي منطقه، صلح و ثبات را به يمن بازگرداند.

«اسماعيل ولد شيخ أحمد» پيش از تعيين شدن در سمت جديدش،‌ فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل متحده براي رسيدگي به پرونده بيماري «ابولا» بود كه سال گذشته در كشورهاي مختلف جهان به ويژه قاره آفريقا منتشر شد.

وی بيش از سه دهه است كه كارمند سازمان ملل متحد است و در بخش هاي مختلف اين سازمان فعاليت داشته است. شیخ احمد از سال 2008 تا 2012 نماينده سازمان ملل در رسيدگي به امور انساني سوريه بود و از سال 2012 تا 2014 نيز در همين سمت در يمن خدمت كرد و سپس مسئول پرونده ابولا شد.

لازم به ذكر است،‌ پيش از اين «جمال بن عمر» ديپلمات مراكشي فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل متحده در يمن به شمار مي رفت. او در سال 2011 ميلادي بعد از سقوط حكومت «علي عبدالله صالح» تعيين شده بود.

کد N801981

وبگردی