آفتاب

توضیح وزیر بهداشت در مورد علت فوت مادر باردار سردشتی

توضیح وزیر بهداشت در مورد علت فوت مادر باردار سردشتی

وزیر بهداشت، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد علت فوت مادر باردار سردشتی، دستور ویژه ای برای رسیدگی به پروند مرگ این مادر صادر کرد.

مهر نوشت:
وزیر بهداشت، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد علت فوت مادر باردار سردشتی، دستور ویژه ای برای رسیدگی به پروند مرگ این مادر صادر کرد.
سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان محصولات منتخب فرآورده‌های آشامیدنی و غذایی در خصوص شرکت‌های غذایی گفت: طبیعی است که همه شرکت‌های دارای مجوز خوب هستند، اما شرکت‌هایی که بدون مواد افزودنی محصول تولید می‌کنند بهتر هستند. برای مثال تولیدکننده‌ای که بدون مواد افزودنی شیرین‌کننده آبمیوه تولید کند و برای شیرین کردن آن از شیرینی سیب طبیعی استفاده می‌کند، جزو شرکت‌های بهتر هستند. این اقدامات در جهت توجه به سلامت ایرانیان است که امیدواریم در سال‌های آینده بهتر شده و مواد افزودنی طبیعی را افزایش داده و نمک، شکر و... را در محصولات کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص مرگ مادری در سردشت هنگام زایمان، بیرون آوردن معده مادر به جای جفت را رد کرد و گفت: این خبر در قالب طنز است. واقعیت این بود که مادری در سردشت به دلیل زایمان فوت شد. در این مورد دو گروه را برای گرفتن گزارش فرستادم و گفته‌ام که پرونده را به دستگاه قضایی بدهند تا اگر کوتاهی یا قصور چه در قالب وزارت بهداشت و چه در قالب سایر دستگاه‌ها انجام شده، بررسی شود.

وزیر بهداشت در همین خصوص افزود: البته تلاش زیادی برای مادر انجام شده و این فرد ۳ نوبت به اتاق عمل برده شده اما مفید نبوده و نهایتا نیز دلیل فوت خونریزی مادر اعلام شده است. انتشار اینگونه اخبار نه تنها به سلامت مردم کمک نمی‌کند بلکه منجر به آسیب‌رساندن به آنها می‌شود.

هاشمی در مورد حوزه نظارتی در کشور با بیان اینکه هم دولت و هم مجلس باید بحث نظارت را بسیار جدی بگیرند، اظهارکرد: مردم عیال دولت محسوب می‌شوند و باید در زمینه نظارت هزینه کرد، چراکه بدون هزینه نظارت میسر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هم برای سازمان دامپزشکی و هم سازمان غذا و دارو بد است که ۴۰ سال پیش تعداد ناظران آنها در کشور در امر غذا بیش از اکنون بوده است. با توجه به افزایش جمعیت، گسترش روابط و... این موضوع نشان می‌دهد که به نظارت اهمیت نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت تبعات اهمیت به نظارت را تشریح کرد و افزود: در این صورت بازار آشفته شده و نمی‌توان سره را از ناسره تشخیص داد. حتی کسانی که خوب کار می‌کنند، در اقلیت قرار می‌گیرند، یعنی کسانی که نکات بهداشتی و استانداردها را رعایت می‌کنند، به نوعی مورد ظلم واقع می‌شوند، چراکه کمتر دیده می‌شوند. بنابراین باید به بحث نظارت توجه جدی شود. امیدوارم امسال تا حدی که توان داریم، بتوانیم نظارت‌ها را در کشور گسترش دهیم.

هاشمی در پاسخ به سئوالی درباره تعرفه‌های سال ۹۴ گفت: قرار بود تعرفه‌ها تا پایان فروردین‌ماه اعلام شود کوتاهی از ما نیست، بلکه دستور کار هیات وزیران متراکم بوده فکر می‌کنم در جلسه یکشنبه بعدازظهر بتوانیم درخصوص تعرفه‌ها مذاکره کنیم.

وی ادامه داد: همه مواردی که در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات بوده، پایان سال اعلام شد اما تعرفه‌هایی که فردا یا این هفته در خصوص آنها تصمیم‌گیری می‌شود، در مورد حق‌العلاج و خدمات سرپایی مراکز درمانی است.
کد N801646

وبگردی