آفتاب
مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد؛

کلم بروکلی سلاحی علیه سرطان دهان و گلو

کلم بروکلی سلاحی علیه سرطان دهان و گلو

مطالعات اخیر محققان امریکایی از تاثیر مصرف کلم بروکلی در درمان تومورهای دهان و گلو خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دهه های اخیر، ابتلا به انواع سرطان ها با خیز قابل توجهی مواجه شده و قربانیان بسیاری را به خود اختصاص داده است. سرطان دهان و گلو، یکی از انواع سرطان هایی است که سالانه افراد بسیاری را به کام مرگ می کشاند.

بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به سرطان های دهانی (دهان، زبان، بخش هایی از بینی، گلو، لب یا حنجره) کسانی هستند که از تنباکو استفاده می کنند. فاکتورهای خطرساز در ابتلا به سرطان دهان را می توان در مواردی مانند : مصرف تنباکو، مشروبات الکلی و سیگار دانست.

اما مطالعات اخیر محققان دانشگاه پیتسبورگ نشان می دهد، مصرف ترکیباتی از کلم بروکلی با کاهش میزان رشد تومورهای سرطانی در مبتلایان به سرطان های دهان و گلو همراه بوده است. در این مطالعه، موش ها با عصاره های مختلفی از کلم بروکلی تغذیه و مورد بررسی قرار گرفتند. در پایان، محققان با کاهش چشمگیر تومورهای سرطانی در اثر تغذیه با عصاره کلم بروکلی مواجه شدند.

ماده متفاوتی در سبزیجاتی مانند بروکلی و کلم های سفید وجود دارد که غشای دهانی را از استقرار سلول های سرطانی محافظت می کند. کلم بروکلی حاوی میزان قابل توجهی از سولفورافان است که بر سلول های سرطانی تاثیر می گذارد.

از علائم سرطان دهان و گلو می توان به زخم های روی لب، برآمدگی در زبان، گلو، دهان، گلو دردهای مداوم، جویدن های دردناک و ... را نام برد.

کد N801570

وبگردی