آفتاب

عمارحکیم: آینده خاورمیانه در گرو رخدادهای امروز عراق است

عمارحکیم: آینده خاورمیانه در گرو رخدادهای امروز عراق است

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن اشاره به اینکه مشارکت نیروهای مردمی در جنگ علیه داعش طرح مرجعیت دینی بوده بر لزوم حمل سلاح و پاکسازی عراق از لوث وجود تروریست‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، عمارحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سخنانی در مراسم روز "شهید عراقی" گفت: سیاستمداران باید عراق را به عنوان مرکز وحدت و ارتباط قرار دهند نه مرکز درگیری و اختلافات و باید تاکید کنم که زمان فعلی برای در نظر گرفتن منافع شخصی مناسب نیست.

وی با بیان اینکه عراق در قلب معادله جدیدی است که خاورمیانه شاهد آن است، گفت: همگان باید سلاح به دست گرفته و عراق را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

عمار حکیم تاکید کرد: همگان امروز مسوولیت دفاع از وطن و مقابله با تروریست‌ها را بر عهده دارند. در واقع جنگ امروز عراق جنگ اراده‌هاست نه جنگ رهبران و جهان باید بداند که اراده ما سست نمی‌شود.

وی افزود: نیروی مردمی طرح مرجعیت دینی بوده و ما با روح و جانمان از آن حمایت می‌کنیم به هیچ فردی هم اجازه نمی‌دهیم که چهره نیروهای مردمی را خدشه‌دار کند.

وی تاکید کرد: آینده مرزهای خاورمیانه جدید منوط به حوادثی است که در عراق روی می‌دهد و در حقیقت آینده خاورمیانه در گرو رخدادهای امروز عراق است و عراق اکنون در قلب طوفان قرار دارد.

حکیم خاطرنشان کرد: برای عبور عراق از این فتنه سیاه و برقراری امنیت در آن باید هوشیار باشیم. همچنین ما راهکارهایی را که به ضرر وطن باشد نمی‌پذیریم. اکنون زمان آن فرا رسیده تا آتش درگیری‌ها خاموش شود.

انتهای پیام

کد N801567

وبگردی