آفتاب

طالبان حملات بهاره خود را آغاز کرد

طالبان حملات بهاره خود را آغاز کرد

شبه نظامیان طالبان حملات بهاره خود را با پرتاب راکت به سمت یکی از پایگاه‌های آمریکا در خارج از کابل و هدف گرفتن ساختمانهای دولت افغانستان در مرکز یکی از ولایت‌ها رسما آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات افغانستان گفتند، هیچ یک از این حملات تلفاتی به جای نگذاشته‌اند.

به دنبال پایان ماموریت نظامی 13 ساله ناتو در دسامبر سال جاری میلادی، انتظار می‌رود حملات امسال طالبان شدیدتر باشد.

طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد، روز جمعه 108 حمله در سراسر افغانستان انجام داده و باعث کشته و زخمی شدن آمریکایی‌های بسیاری در پایگاه هوایی "بگرام" در خارج از کابل شده است.

این در حالی است که ائتلاف تحت رهبری ناتو که به آموزش و حمایت نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد گفت، یک راکت در داخل پایگاه هوایی "بگرام" فرود آمده اما هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

طالبان از سال 2001 میلادی که دولت افراط گرایش به دست نیروهای افغان تحت حمایت آمریکا سرنگون شد، با دولت افغانستان و حامیان‌ خارجی‌اش درگیر بوده است.

محمد علی احمدی، معاون والی غزنی گفت، روز جمعه چندین راکت پرتاب شده از سوی طالبان در مرکز ولایت غزنی فرود آمد.

وی افزود: یک راکت در نزدیکی ساختمان دپارلمان امور زنان و یکی دیگر در داخل محوطه استانداری و یکی دیگر به دیوار یکی از موزه‌ها اصابت کرد. خوشبختانه هیچ یک از این راکت‌ها باعث تلفات یا خسارت‌ شدید نشده‌اند.

پلیس افغانستان گفت، در شهر قندها سه غیرنظامی در اثر انفجار بمب زخمی شدند.

شبه نظامیان طالبان همچنین به چندین ایست بازرسی پلیس در ولایت‌های لوگر و پکتیا حمله کردند.

با این‌ها روسای پلیس هر دو ولایت به صورت تلفنی گفتند، نیروهایشان این حملات را خنثی کرده و هیچ تلفاتی به بار نیامده است.

انتهای پیام

کد N801566

وبگردی