آفتاب
حیدر العبادی:

با وحدت کلمه می توانیم داعش را از میان برداریم

با وحدت کلمه می توانیم داعش را از میان برداریم

نخست وزیر عراق امروز در سخنانی اعلام کرد که با وحدت کلمه و هدف می توان گروه تروریستی داعش را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حیدر العبادی نخست وزیر عراق امروز با سخنرانی در سالروز شهادت سید محمد باقر حکیم در بغداد اظهار داشت: با وحدت کلمه و هدف می توانیم به آسانی چالش خطرناکی به نام داعش که هم اکنون با آن مواجه هستیم را از بین ببریم.

وی افزود: اختلاف نظر و دیدگاه مختلف داشتن درباره رویکردها و تحلیل ها امری طبیعی و خوب است و اگر این اختلاف نظرها نبود ما پیشرفت نمی کردیم. اختلاف و مخالفت برخی علیه برخی دیگر خطرناک است و ما را تهدید می کند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: جنگ شایعات خطرناکتر از جنگ سلاح و ایجاد رعب و وحشت است که به مهاجرت ساکنان استان الانبار کمک کرد و آنها را در معرض خطر قرار داد.

وی گفت: ما از تمامی نیروهای امنیتی و نهادهای مدنی که برای پناه دادن به اهالی الانبار نهایت تلاش خود را کردند تشکر و قدردانی می کنیم اما وظیفه ما است که از همه شهروندان عراقی در تمامی استان ها حمایت کنیم.

حیدر العبادی افزود: ما از داعش نمی هراسیم، اغلب عناصر این گروه خارجی هستند و تعداد آنها رو به کاهش است. ما از همه مردم عراق حمایت می کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد رنج ها و مشکلاتشان ادامه پیدا کند، رهایی از داعش بسیار قریب الوقوع خواهد بود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: سلاح در عراق تنها در اختیار دولت است و ما نسبت به اینکه این مسئله در چارچوب های قانونی باشد اهتمام می ورزیم.

وی همچنین مقایسه نیروهای داوطلب مقابله با داعش با این گروه تروریستی را رد کرد و گفت: نیروهای داوطلب مردمی متشکل از تمامی گروه های عراقی است و ما پس از اینکه داعش را از تمامی استان های عراق بیرون راندیم به اصلاحات لازم روی خواهیم آورد.

کد N801482

وبگردی