آفتاب

عباس کیارستمی به افتتاحیه بخش بین‌الملل جشنواره فجر می‌آید

عباس کیارستمی به افتتاحیه بخش بین‌الملل جشنواره فجر می‌آید

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در حالی عصر امروز افتتاح می‌شود که پیش‌بینی شده عباس کیارستمی نیز در این مراسم و کارگاهی که درباره سبک فیلمسازی وی برگزار می‌شود، حضور یابد.

محمود ثانی مستندساز که در سفرهای عباس کیارستمی به کلمبیا و اسپانیا برای برگزاری کارگاه های سینمایی همراه او بوده است به خبرنگار مهر گفت: عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر که عصر امروز ۵ اردیبهشت در پردیس ملت برگزار می‌شود، حضور می آید.

وی ادامه داد: قرار است پس از برگزاری آیین افتتاحیه، ۲۹ فیلم کوتاه ساخته شده توسط هنرجویان کارگاه‌های عباس کیارستمی در دو کشور اسپانیا و کلمبیا به نمایش در می‌آید. پس از نمایش فیلم های کوتاه، ۵ هنرجوی اسپانیایی و کلمبیایی درباره سینمای کیارستمی و نحوه تدریس هنر سینما توسط این فیلمساز صحبت می کنند.

ثانی در پایان عنوان کرد: پس از این مراسم من به همراه خاویار تولنتیتو از منتقدان آمریکای لاتین، احمد طاهری منتقدسینما و کارشناس سینمای کیارستمی و لیلیانا دیاز از فیلمسازان کلمبیایی  درباره سبک عباس کیارستمی در سینما صحبت می کنیم.

این مستندساز که پیش از این کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را نیز نوشته است، از انتشار این اثر به زبان انگلیسی در جشنواره بین المللی فیلم فجر خبر داد.

کد N801368

وبگردی