آفتاب

برای سفر اتباع آذری به ایران محدودیتی وجود ندارد

برای سفر اتباع آذری به ایران محدودیتی وجود ندارد

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اخبار منتشر شده مبنی بر ایجاد محدودیت برای اتباع جمهوری آذربایجان در گذرگاه‌های مرزی را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محسن پاک‌آیین، سفیر ایران در باکو در صفحه فیس‌بوکش نوشت: هیچ محدودیتی برای تردد اتباع آذربایجان به ایران ایجاد نشده است.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ایجاد محدودیت برای اتباع جمهوری آذربایجان در گذرگاه‌های مرزی، آیدین علی‌یف، رییس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان گفته است که هیچ محدودیتی برای رفت و آمد در گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور وضع نشده است و به‌خصوص رفت و آمد بیماران جهت درمان به ایران بلامانع است و شهروندان آذری می‌توانند به آسانی از مرز تردد کنند.

سید محمدحسین آیت‌اللهی، مسوول رسانه‌یی سفارت ایران در باکو نیز با تاکید بر تمایل جمهوری اسلامی ایران برای تقویت ارتباطات مردمی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان، افزود: اتباع آذربایجان با استفاده از قانون لغو روادید، می‌توانند هر زمان که بخواهند به ایران سفر کنند. ایران نه تنها به دنبال ایجاد محدودیت برای سفر اتباع آذربایجان به ایران نیست، بلکه برای تسهیل تردد، ساعت کار گمرک‌های مرزی را افزایش داده است.

سالانه بیش از یک میلیون نفر از مردم آذربایجان برای زیارت، سیاحت و درمان به ایران سفر می‌کنند.

انتهای پیام

کد N801314

وبگردی