آفتاب

هنیه: نشانه‌های مثبتی از بهبود روابط با مصر دیده می‌شود/علاقه‌مند به ارتباط با ایران هستیم

هنیه: نشانه‌های مثبتی از بهبود روابط با مصر دیده می‌شود/علاقه‌مند به ارتباط با ایران هستیم

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش نشانه های مثبتی از سوی مقامات مصر و عربستان سعودی در زمینه بهبود روابط دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه جمعه شب گذشته در گفتگو با با خبرگزاری بین المللی "آناتولی" ترکیه، خاطرنشان کرد که حماس علاقه مند به برقراری روابط گسترده با کشورهای عربی در راستای همان سیاست کلی خود مبنی بر برقراری روابط با تمامی طرف ها و تامین پشتوانه عربی و اسلامی برای مقاومت و ملت فلسطین است.

وی افزود: درهای ما باز است و ما از هر گونه تحرک مثبت در زمینه احیای روابط؛ چه با برادران مان در مصر و چه عربستان سعودی استقبال می‌کنیم.

هنیه درباره روابط جنبش حماس با ایران و تاثیر موضع این جنبش در قبال عملیات "طوفان قاطع" در یمن روی روابط طرفین اظهار داشت که موضع حماس در قبال این عملیات هیچ تاثیری روی روابط این جنبش با ایران نداشت.

وی افزود: موضع حماس، موضعی درست و منصفانه بود که در راستای مبانی و اصول سیاسی این جنبش در زمینه حفظ وحدت کشورها و منطقه، تقویت ادبیات گفتگوهای داخلی و تداوم منازعه با رژیم صهیونیستی اتخاذ شده بود.

این رهبر برجسته جنبش حماس خاطرنشان کرد: این اصول و مبانی ما باعث ناراحتی هیچ طرفی نمی‌شود و موضع ما در مسیر درست اتخاذ شد و همه طرف‌ها برداشت درستی از این موضع حماس داشتند. ما علاقه مند به ارتباط با ایران هستیم و فکر نمی کنم که این روابط طرفین تحت تاثیر موضع حماس در قبال عملیات طوفان قاطع علیه یمن قرار گرفته باشد.

اسماعیل هنیه درباره امضای توافق آتش بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک نیز تاکید کرد: رسانه‌های گروهی درباره مساله آتش بس بزرگنمایی کرده اند، اما شکی نیست که طرفین چند ماه قبل در قاهره توافق آتش بس امضا کردند که به موجب آن جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه متوقف شد و این رژیم متعهد به اجرای بسیاری از شروط و خواسته های مقاومت و جنبش حماس مانند لغو محاصره غزه، بازسازی غزه، بازگشایی گذرگاه ها و احداث بندر و فرودگاه شد.

وی افزود: حماس به خواسته های خود در زمینه لغو محاصره، بازسازی غزه و بازگشایی گذرگاه ها پایبند است و از مصر می خواهد که رژیم صهیونیستی را برای اجرای توافقات صورت گرفته در جریان توافق آتش بس که با مشارکت تمامی گروه های ملی و اسلامی فلسطین به امضا رسید، تحت فشار قرار دهد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که این جنبش از جمهوری ترکیه در برابر حملاتی که به منظور تخریب وجهه آن به بهانه وقوع "نسل کشی ارامنه" در دوران حکومت عثمانی به راه افتاده است، حمایت می کند.

وی افزود: هدف از این حملات علیه ترکیه منصرف کردن آن از تلاش در راستای حمایت از ملت فلسطین و آرمان به حق آن است.

انتهای پیام

کد N801230

وبگردی