آفتاب

"بدون اجازه عربستان، عبدالله صالح یمن را ترک نمی‌کند"

"بدون اجازه عربستان، عبدالله صالح یمن را ترک نمی‌کند"

یک منبع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فاش کرد که علی عبدالله صالح بدون اجازه عربستان نمی‌تواند یمن را ترک کند.

یک منبع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فاش کرد که علی عبدالله صالح بدون اجازه عربستان نمی‌تواند یمن را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظرف چند روز گذشته اخباری مبنی بر احتمال خروج علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن از کشورش و پناهندگی وی در سه کشور مجاور اتیوپی، اریتره و عمان منتشر شد، این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس این خبر را تکذیب و تاکید کرد که علی عبدالله صالح جز با تصمیم عربستان نمی‌تواند یمن را ترک کند چراکه عربستان حریم هوایی و زمینی در یمن را تحت کنترل خود درآورده است.

این منبع افزود: هر کشوری از کشورهای همسایه به ویژه اریتره یا اتیوپی که شایعه شده صالح در آن‌ها پناهنده می‌شود تنها در صورت وجود موافقت بین‌المللی می‌توانند میزبان وی شوند زیرا شورای امنیت از طریق قطعنامه 2216 تحریم‌هایی را علیه او اعمال کرده است.

قطعنامه 2216 شورای امنیت دارایی‌های عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن و احمد علی عبدالله صالح، پسر علی عبدالله صالح و فرمانده سابق گارد ریاست‌جمهوری یمن را بلوکه و آنها ممنوع‌السفر کرده است.

این منبع همچنین گفت: ادامه ناآرامی‌ها در یمن امکان اعمال تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت را به وجود می‌آورد.

وی افزود: تمهیدات برای برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی سیاسی یمن در ریاض در جریان است و این کنفرانس فقط در ریاض برگزار خواهد شد و به صورت شالوده کنفرانس طائف که پیرامون مساله لبنان برگزار شد، خواهد بود.

این منبع در پایان گفت: تصمیمی برای انتقال مذاکرات یمن به پایتخت کشورهای دیگر وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N801203

وبگردی