آفتاب

آيا ورزش سنگين باعث کاهش وزن مي شود؟

آيا ورزش سنگين باعث کاهش وزن مي شود؟

همه ما بر اين تصوريم که ورزش کردن براي همه افراد مفيد است اما واقعيت اين است که گاهي ورزش بدون مشاوره مي تواند پيامدهايي به همراه داشته باشد. از طرفي باورهايي درباره ورزش کردن وجود دارد که در ادامه مطلب به بررسي بخشي از آن مي پردازيم.

ورزش زياد باعث کاهش وزن نمي شود:

به گزارش خراسان، آيا ورزش سنگين باعث کاهش وزن مي شود؟ به گفته محققان چنين نيست. محققان دانمارکي طي تحقيقي، داوطلباني را که دچار اضافه وزن بودند به ۳ گروه تقسيم کردند. از گروه اول خواسته شد هيچ تغييري در برنامه غذايي يا ورزش خود ايجاد نکنند. از گروه دوم خواسته شد در برنامه غذايي شان تغييري ايجاد نکنند اما به طور روزانه ورزش هاي متعادل انجام دهند و روزي ۳۰۰ کالري بسوزانند. از گروه سوم خواسته شد هيچ تغييري در برنامه غذايي شان ايجاد نکنند و با انجام ورزش هاي سنگين روزي تقريبا ۶۰۰ کالري بسوزانند. اين بررسي ۱۳ هفته اي نتايج جالبي داشت. گروه اول تغيير وزن نداشتند؛ گروه دوم از گروه سوم که ورزش هاي سنگين انجام مي دادند، يک کيلوگرم بيشتر وزن کم کردند. علت اين بود که، داوطلباني که سخت تر و طولاني تر ورزش مي کردند براي جبران بيشتر مي خوردند و نسبت به افرادي که ورزش هاي کمتري انجام مي دادند، در اوقات فراغت کم تحرک تر بودند؛ بنابراين براي کم کردن وزن، بايد به طور متعادل ورزش کنيد و تمام روز نيز بايد فعال بمانيد.

* ورزش مي تواند به رابطه دو فرد آسيب برساند:

علاوه بر اين که انجام ورزش سنگين وقت گير است باعث مي شود که تمام انرژي فرد صرف شود؛ از اين رو زن يا مرد پس از ورزش کردن، انرژي انجام کار ديگري را نخواهد داشت. با افزايش استقبال افراد از ورزش براي داشتن زندگي سالم، فاصله بين همسران بيشتر مي شود زيرا زماني که بايد در کنار هم سپري مي شد الان در باشگاه صرف مي شود. پس در برنامه ورزشي خود تعادل ايجاد کنيد.

* ورزش مي تواند باعث افزايش وزن شود:

بسياري از کارمندان براي اين که برنامه ورزشي را در برنامه پرمشغله خود بگنجانند، صبح زود از خواب بيدار مي شوند و بدون صرف صبحانه به باشگاه مي روند يا در منزل ورزش مي کنند. اما بايد بدانيد که خواب ناکافي مي تواند منجر به افزايش وزن شود. زيرا کمبود خواب به افزايش اشتها منجر مي شود. از طرفي کمبود خواب روند سوخت و ساز بدن را کند مي کند.

* افرادي که اضافه وزن دارند، عمر طولاني تري دارند!؟

نتيجه ۹۷ بررسي انجام شده بين حدود ۳ ميليون داوطلب، نشان داد افرادي که کمي اضافه وزن داشتند و توده شاخص بدن (BMI) آن ها بين ۲۵ و ۳۰ بود، نسبت به افرادي که اضافه وزن نداشتند، ۶ درصد کمتر با خطر مرگ زودرس روبه رو بودند.
کد N801161

وبگردی