آفتاب

دفاع اوباما از عملیات جاسوسی آمریکا در پی مرگ گروگان‌های القاعده

دفاع اوباما از عملیات جاسوسی آمریکا در پی مرگ گروگان‌های القاعده

یک روز پس از افشای شکست اطلاعاتی آمریکا که جان دو گروگان القاعده را گرفت، باراک اوباما با تقدیر از عملیات‌های جاسوسی کشورش وعده داد که با انجام بازنگری‌هایی از وقوع اشتباهات در آینده پیشگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در دفتر مدیر اطلاعات ملی به مناسبت دهمین سالروز تاسیس آن گفت: هر زمان که جان یک آمریکایی گرفته می‌شود، ما نیز به شدت متاثر می‌شویم. هر زمان که جان یک بی‌گناه گرفته می‌شود ما درد می‌کشیم ما با سهل انگاری و بی‌توجهی از آن عبور نمی‌کنیم.

وی افزود: می‌دانم که تک تک شما بزرگی کاری که ما انجام می‌دهیم، درک می‌کنیم و خطرات آن را می‌شناسید. ما بی‌قید و راحت نیستیم.

با این حال اوباما گفت که می‌داند جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو است اما کار آنها براساس گفته اوباما موجب امن شدن آمریکا شده است.

وی تاکید کرد: جهان همواره شاهد موفقیت‌های شما و تهدیداتی که شما پیشگیری می‌کنید و یا حملات تروریستی‌ای که خنثی می‌کنید و یا جان‌هایی که نجات می‌دهید، است.

اوباما بار دیگر گفت که عملیات اطلاعاتی آمریکا موجب شد تا اسامه بن لادن و سایر رهبران القاعده در دام بیفتند، تسلیحات شیمیایی سوریه فاش شود، و تخاصم روسیه علیه اوکراین برملا شود.

سخنان اوباما یک روز پس از آن مطرح شد که خبر عملیات ضد تروریستی آمریکا در ماه ژانویه که به کشته شدن دو گروگان القاعده ختم شد، فاش شد.

اوباما گفت که با وجود ساعت‌ها عملیات شناسایی آمریکا از این مساله که گروگان‌هایی در موضع هدف قرار داشتند، اطلاع نداشته است.

وی افزود: ما آنچه را که رخ داده، بررسی می‌کنیم و از آن درس می‌گیریم و قطعا اگر لازم باشد تغییراتی انجام می‌شود تا دیگر جان هیچ بی‌گناه دیگری گرفته نشود.

انتهای پیام

کد N801144

وبگردی