آفتاب

عراق دی ان ای مورد نیاز برای تایید مرگ عزت الدوری را در اختیار ندارد

عراق دی ان ای مورد نیاز برای تایید مرگ عزت الدوری را در اختیار ندارد

یکی از سخنگویان دولت عراق اعلام کرد، وزارت بهداشت این کشور دی ان ای مورد نیاز برای تشخیص هویت جنازه‌ای که گفته می‌شود عزت‌الدوری از یاران و هم‌قطاران قدیمی صدام دیکتاتور عراق است، در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، زیاد طارق، سخنگوی وزارت بهداشت عراق در این باره گفت: وزارت بهداشت؛ هیچ آزمایش «دی ان ای»‌ای از هیچ‌یک از بستگان الدوری در حال حاضر ندارد.

طارق ادامه داد، چنین آزمایشی برای تشخیص و تایید هویت فردی که هفته گذشته از سوی نیروهای حامی دولت به عنوان الدوری کشته شد، لازم است.

الدوری طی سال‌های اخیر از آخرین بازماندگان مقامات ارشد و وفادار به صدام محسوب می‌شود و کشتن او توسط نیروی بغداد را می‌توان یک پیروزی خواند اما مرگ الدوری چندمین بار است که از طریق فیلم‌ها و پیام‌ها در رسانه‌ها سر زبان‌ها می‌افتد.

کتائب حزب‌الله یکی از قدرتمندترین گروه‌های شیعه حامی دولت در عراق هفته گذشته جنازه‌ای را که شباهت‌هایی با الدوری داشت به پایتخت منتقل کرد.

جعفر حسینی، سخنگوی این گروه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرده بود، دو تن دیگر توسط گروه حزب‌الله بازداشت شده‌اند که الدوری را طی شش ماه گذشته ملاقات کرده‌اند.

به گفته این عضو گروه حزب‌الله، این دو تن هویت جنازه را به عنوان الدوری تایید کرده‌اند اما این ادعا به صورت مستقل و جداگانه تاکنون تایید نشده است.

حسینی در مصاحبه اخیر خود در این باره گفته بود: این فرد در نزدیکی شهر العلم در شمال بغداد کشته شده و جنازه‌اش به مقر این گروه منتقل شده است.

در این میان گروهی از شبه‌نظامیان نقشبندیه که گفته می‌شود روابط نزدیکی با الدوری دارند، تاکنون واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N801111

وبگردی