آفتاب

سیسی : به هیچ قدرتی اجازه دست درازی به جهان عرب را نمی‌دهیم

سیسی : به هیچ قدرتی اجازه دست درازی به جهان عرب را نمی‌دهیم

رئیس جمهوری مصر اعلام کرد با همکاری کشورهای عربی به هیچ قدرتی اجازه دست درازی به جهان عرب را نمی‌دهیم.

رئیس جمهوری مصر اعلام کرد با همکاری کشورهای عربی به هیچ قدرتی اجازه دست درازی به جهان عرب را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنرانی به مناسبت سی و سومین سالگرد بازپس‌گیری شهر "طابا" از رژیم صهیونیستی گفت: با همکاری کشورهای عربی به هیچ قدرتی اجازه نخواهیم داد که امنیت ملی جهان عرب را تهدید کند و بخواهد با گسترش نفوذ و اجرای نقشه‌هایش به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

سیسی با اشاره به دخالت‌های خارجی برای مقابله با خطر تروریسم گفت: مقابله با تروریسم به مصر محدود نمی‌شود بلکه این مبارزه در منطقه‌ای صورت گیرد که با بحران‌ها، چالش‌ها و خطرات بزرگی روبروست و ما در اطراف خود شاهد تقسیم کشورها، نبود امنیت، کشتار و عدم ثبات در کشورها هستیم.

رئیس جمهوری مصر در ادامه تاکید کرد: مصر از مسائل منطقه‌ای کناره گیری نکرده و به پیامدهای این بحران‌ها بر امنیت ملی خود بی‌توجه نیست بلکه امنیت ملی خود را با امنیت و ثبات خاورمیانه، حوزه خلیج فارس، دریای سرخ، دریای مدیترانه و حتی امنیت کشورهای آفریقایی مرتبط می‌داند.

وی با اشاره به اینکه مصر به همکاری و هماهنگی نهادهای دولتی برای تحقق توسعه جامع خود نیازمند است تاکید کرد: مردم مصر دارای اراده‌ای راسخ هستند و نیروهای امنیتی ما با همکاری پلیس وارد نبرد با تروریسم می‌شوند تا بدین ترتیب پایه‌های امنیت و آرامش کشور استوار شود .

رئیس جمهور مصر در پایان تاکید کرد: آزادسازی استان سیناء ثابت کرد که مردم می‌توانند با از جان گذشتگی به مقابله با چالش‌ها بپردازند.

شهر "طابا" منطقه‌ای استراتژک برای مصر است و در نقطه مرزی اسرائیل، اردن، عربستان و مصر قرار دارد که در جریان جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی به اشغال این رژیم درآمد و در سال 1989 میلادی این منطقه بازپس گرفته شد.

انتهای پیام

کد N801074

وبگردی