آفتاب
رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

هنوز زمان انتخاباتی کردن جامعه نرسیده است

هنوز زمان انتخاباتی کردن جامعه نرسیده است

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معتقد است که هنوز زمان آن فرا نرسیده که جناح‌های سیاسی فضای جامعه را انتخاباتی کنند.

فرج‌الله کمیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در حال حاضر همه جریان‌های سیاسی حول محور انتخابات فعالیت و جلسات خود را برگزار می‌کنند، گفت: من معتقدم اکنون زمان این نیست که فعالیت‌های جناح‌ها به سطح جامعه کشانده شود.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: احزاب باید دنبال برنامه‌های انتخاباتی خود باشند. ما هم در جریان اصلاحات برنامه‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌ایم، اما فعلا علاقه‌ای نداریم که این فعالیت‌ها را به سطح جامعه بکشانیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در مورد نقش وزارت کشور در برگزاری انتخابات پرشور در کشور، گفت: وزارت کشور متولی سیاست داخلی دولت است. در دو سال گذشته در این حوزه اتفاق خاصی نیفتاده است. اکثر فرمانداران با دولت قبل همچنان همراه بودند و فرمانداران جدیدی که نیز بر سر کار آمدند، مواضع شفاف دولت را ندارند، البته معاون سیاسی وزارت کشور اقدامات مثبتی درباره همراهی و تعامل با احزاب و جناح‌های سیاسی داشته است، اما انتظار ما خیلی بالاتر از اینهاست. انتظار ما اجرایی شدن مواضع رییس‌جمهور است، اما اکنون بین شعار روحانی و عملکرد وزارت کشور فاصله وجود دارد.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین تاکید کرد: وزارت کشور باید فعال‌تر باشد و شور و شوقی که دولت وعده داده است را در جامعه ایجاد کند. نباید فضای امنیتی در کشور حاکم باشد و پروسه گرفتن مجوز برای جلسات سیاسی طولانی بوده و بعضا با مشکل مواجه باشد.

دبیر مجمع اسلامی فرهنگیان در پایان درباره نقش نهادهای حاکمیتی نیز در انتخابات، گفت: انتظار این است که نهادهای حاکمیتی فراجناحی عمل کرده و در خدمت یک جریان سیاسی نباشند. این نهادها باید بسترهای لازم برای فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N801043

وبگردی