آفتاب

ترور یک فعال حقوق بشر در پاکستان

ترور یک فعال حقوق بشر در پاکستان

پلیس پاکستان اعلام کرد، یکی از فعالان حقوق بشر این کشور پس از سخنرانی در یک منطقه این کشور جایی که نیروهای امنیتی در حال مبارزه با جدایی طلبان هستند، به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "سابین محمود" در حال ترک رستوران خود در کراچی بود که مردان مسلح به وی حمله کردند. مادر او نیز که در هنگام حمله همراهش بود، زخمی شده است.

در همین حال یکی از مقامات ارشد پلیس پاکستان ضمن اعلام تحقیقات پلیس درباره عوامل این ترور اظهار کرد، دو مرد مسلح سوار بر یک موتور به او شلیک کردند. او پس از انتقال بیمارستان جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که محمود پیش از این حمله سخنران سمیناری با موضوع از بین رفتن فعالان سیاسی بود.

فعالان حقوق بشر در پاکستان نیروهای امنیتی را به کشتن گسترده جدایی‌طلبان در منطقه بلوچستان این کشور متهم می‌کنند. صدها تن از این فعالان طی سال‌های اخیر ناپدید شده و مدتی بعد جنازه آنها کشف شده است. با این حال نیروهای امنیتی هرگونه دخالت در این کشتارها را رد می‌کنند.

همزمان ارتش پاکستان متعهد شده تا به شورش بلوچستان از سوی جدایی طلبان پایان خواهد داد. جدایی طلبان بلوچستان پاکستان معتقدند منابع معدنی و گازی این استان به صورت عادلانه‌ای از سوی سایر استان‌های ثروتمند این کشور استخراج و بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام

کد N800976

وبگردی