آفتاب

دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در مراکش

دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در مراکش

مقامات امنیتی در مراکش از شناسایی و انهدام یک گروه از مجرمان با سوابق جنایات تروریستی در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت کشور مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی یک گروه شش نفره را که در عملیات هجوم به دفاتر بانکها در دو شهر "فاس" و "مکناس" دست داشتند، شناسایی کرد. گمان می‌رود این گروه توسط دو زندانی که پیش از این به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی بازداشت شده بودند، هدایت می‌شد.

طبق این بیانیه، دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مراکش شش مجرمی که در دو شهر فاس و مکناس و اطراف آن فعالیت می‌کردند و تخصص آنها یورش با سلاح سرد به دفاتر حواله وجه در این شهرها بود را بازداشت کردند.

گمان می‌رود این گروه توسط دو مجرمی که پیش از این در یک گروه تروریستی دست به آدم کشی، ساخت مواد منفجره و حمل آن می‌زنند، هدایت می‌شد. تحقیقات نشان می‌دهد که اعضای این گروه که همگی دارای افکاری افراطی بودند، در عملیات اخیر حمله به یک دفتر در شهر مکناس دست داشتند.

این منبع در گزارش خود اعلام نکرد که این گروه پول‌های ربوده شده را برای حمایت از فعالیت‌های تروریستی هزینه کرده‌اند یا برای جذب مراکشی ها به کانون های آشوب.

دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مراکش در 10مارس گذشته مرکز جدید خود در شهر "سلا"، در نزدیکی رباط پایتخت مراکش افتتاح کرد تا این مرکز به مقابله با چالش‌های امنیتی کشور به ویژه خطر تروریسم و جنایات سازمان‌یافته بپردازد.

انتهای پیام

کد N800925

وبگردی