آفتاب

رهبر چچن دستور "کشتن" نیروهای روس را صادر کرد

رهبر چچن دستور "کشتن" نیروهای روس را صادر کرد

رهبر چچن به نیروهایش دستور داد تا در صورتی که با "نیروهای روسی غیرمجاز" در قفقاز شمالی برخورد کردند، به آنها شلیک کرده و آنها بکشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، رمضان قدریف، رهبر چچن پنجشنبه گذشته با انتشار پیامی ویدیویی گفت: من رسما به شما اعلام می‌کنم که چنانچه سربازی بدون مجوز در منطقه شما دیده شد، بدون توجه به اینکه آن سرباز برای مسکو یا سواستوپل است، او را بکشید. آنها باید ما را به حساب بیاورند.

به نظر می‌رسد که سخنان قدریف در جمع نمایندگان نیروهای ویژه در این منطقه خودمختار مطرح شده که جدایی‌طلبان آن در دهه 1990 دو جنگ با روسیه داشته‌اند.

وی با اشاره به منطقه مجاور قفقاز شمالی گفت: ما حق نداریم که منطقه خودمان را ترک کنیم تا در عملیات‌های ضدافراط‌گرایی و ضدتروریستی در اینگوشتیا شرکت کنیم. اگر شما اربابان قلمروی خود هستید پس باید به آن نظارت کنید.

در واکنش به این سخنان، وزارت کشور روسیه این سخنان را غیرقابل قبول توصیف کرد اما سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مستقیماً به این اظهارات پاسخ نگفت.

دیمیتری پسکوف تاکید کرد: ما سخنان قدریف را شنیدیم و دیدیم و خواندیم. درباره سخنان وی نظری ندارم.

قدریف 38 ساله از سال 2007 که از سوی پوتین به عنوان رهبر این منطقه خودمختار منصوب شد، با اقتدار رهبری می‌کند و به دولت کرملین برای سرکوب شبه‌نظامی‌گری در قفقاز شمالی کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N800888

وبگردی