آفتاب

سازمان ملل: جنگ علیه یمن دست‌کم 550 کشته برجای گذاشته است

سازمان ملل: جنگ علیه یمن دست‌کم 550 کشته برجای گذاشته است

عفو بین‌الملل در گزارشی جدید اعلام کرد، تلفات جنگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن تاکنون بیش از 550 کشته برجای گذاشته است که 115 تن از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عفو بین‌الملل با بررسی حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری ریاض در صنعا و چهار شهر دیگر، نسبت به "انطباق آنها با قوانین بین‌الملل" ابراز نگرانی و اعلام کرد که آنها از انجام تدابیر بازدارنده برای توقف مرگ غیرنظامیان بازمانده‌اند.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است: کمپین هوایی که از 26 مارس آغاز شده، بسیاری از بخش‌های یمن را به مناطق خطرناک برای غیرنظامیان تبدیل کرده است. میلیون‌ها تن از مردم مجبورند که در هراس زندگی کنند و از کشته شدن در منازلشان می‌ترسند. طی ماه گذشته، حدود 150 هزار تن از خانه‌هایشان فرار کرده‌اند.

با وجود انتقاد بسیاری از رهبران جهان، حملات هوایی عربستان به یمن متوقف نشده است و بسیاری از مناطق غیرنظامی روز جمعه شدیدا از سوی جنگنده‌های ریاض هدف حمله قرار گرفت. با تداوم حملات مرگبار علیه حوثی‌های یمن، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه از حملات ائتلاف عربی متشکل از کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر و سودان به یمن حمایت کرد و گفت که حوثی‌ها باید دست از درگیری بردارند و وارد مذاکره شوند.

با این حال روپرت کولویله، سخنگوی کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر گفت که 551 غیرنظامی تاکنون کشته شده و 1185 تن دیگر بین 26 مارس تا 22 آوریل زخمی شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل، شمار تلفات غیرنظامی و نیروهای مردمی به 1080 تن می‌رسد. این تلفات نتیجه حملات هوایی و درگیری‌های میدانی خصوصا در مناطق جنوبی است.

انتهای پیام

کد N800887

وبگردی