آفتاب

تأکید دوباره پنتاگون بر توان سایبری ایران

تأکید دوباره پنتاگون بر توان سایبری ایران

وزارت دفاع آمریکا سند جدید راهبرد سایبری خود را منتشر کرده که در این سند بار دیگر به توان سایبری ایران اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس،  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار نسخه غیرمحرمانه «راهبرد دفاع سایبری» این کشور اعلام کرد بیشترین تهدیدها از طرف چین و روسیه، و در مرحله بعد از طرف ایران و کره شمالی علیه امنیت سایبری ایالات متحده اعمال می‌شود.

در این گزارش برای اولین بار شرایطی که در آن سلاح‌های سایبری می‌تواند علیه حمله‌کنندگان مورد استفاده قرار گیرد، بررسی شده است.

در این گزارش تصریح شده است که ایالات متحده همچنان با تهدیدهای سطح پایین سایبری که می‌تواند به شرکت‌ ها یا افراد، یا برخی سیستم‌ های صنعتی آسیب برساند،‌ روبرو است.

این سند همچنین نشان می‌دهد که ایالات متحده توانایی و قابلیت حمله به سیستم‌ های اطلاعاتی سایر کشورها را دارد. برمبنای آنچه در گزارش پنتاگون منتشر شده، رئیس جمهور و یا وزیر دفاع ایالات متحده ممکن است دستور حملات سایبری را برای مختل‌ کردن شبکه‌های نظامی و زیرساخت‌ های طرف‌های متخاصم صادر کنند.

پیش از این باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، یک رژیم تحریمی برای هدف قرار دادن افراد و گروه‌هایی خارج از آمریکا، که با حملات سایبری، سیاست خارجی، امنیت ملی یا ثبات اقتصادی آن کشور را تهدید می‌کنند، تعیین کرده بود.

کد N800775

وبگردی