آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

«حذف و اضافه» با آیتم های جدید می‌آید

«حذف و اضافه» با آیتم های جدید می‌آید

تهیه‌کننده «حذف و اضافه» از آغاز پخش سری جدید این برنامه خبر داد که قرار است تریبونی برای دانشجویان باشد و در آیتمی با نام «دوربین طنز» پای خاطرات تلخ و شیرین دوران دانشجویی شخصیت‌ها می‌نشیند.

امین کیانی، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه» در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز مجدد این برنامه در سال جدید خبر داد و اظهار کرد: «حذف و اضافه» در سال گذشته ۳۵ قسمت خود را در موضوعات مختلف دانشگاهی و با حضور مسئولان مرتبط روی آنتن فرستاد. در سال جدید نیز از این آینده شاهد ادامه یافتن پخش این برنامه خواهیم بود.

وی با اعلام خبر تغییر زمان پخش برنامه، افزود: بنا بود پس از تعطیلات نوروزی پخش برنامه به صورت قبل ادامه یابد، اما به دلیل مشکل زمانی مجری ما برای حضور در برنامه و همچنین تقاضای مخاطبان جهت بهبود زمان پخش، در نهایت تصمیم به تغییر زمان برنامه به روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۹:۳۰ گرفتیم.

تهیه کننده برنامه «حذف و اضافه» یادآور شد: این برنامه تاکنون به موضوعاتی همچون دانشجوی سیاسی، تفکیک جنسیتی، کرسی های آزاداندیشی، نظام ارزشیابی و امتحانات، عملکرد دانشگاه آزاد و پیام نور، ازدواج دانشجویی، مهاجرت نخبگان، قانون حذف کنکور، سربازی و دانشگاه، تحول در علوم انسانی، عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی و... پرداخته است. برخی از این مسایل با توجه بیشتری در چند قسمت پیگیری شدند نظیر موضوع حجاب دانشگاهی و سربازی جوانان که با انعکاس خوبی نیز در رسانه ها همراه شد. همچنین به جریانی در صداوسیما بدل شد و برنامه های دیگری نیز بعضا با همان مهمان برنامه اجرا کردند.

ورود به مباحث ایده‌آل و طراز دانشگاه‌ها

کیانی ادامه داد: ما بنا داریم در ادامه این برنامه به مباحث صنفی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کلان دانشگاه ها ورود کنیم و خردتر به این مسایل نگاه کنیم لذا به دغدغه ها و مسایل دانشگاه های مادر ورود خواهیم کرد و این دانشگاه ها را به عنوان مطالعه موردی در نظر خواهیم گرفت. همچنین از سوی دیگر، به مباحث ایده آل و تراز دانشگاه ها نیز ورود خواهیم کرد تا باقی مسایل را نسبت به آن بسنجیم و اینگونه بتوانیم به آرمان های دانشگاهی نیز پاسخ دهیم.

وی پیرامون اهداف برنامه در سال جدید گفت: از اهداف ما در سال جدید برای برنامه این است تا ارتباط برنامه را با بدنه دانشجویی تداوم ببخشیم. استراتژی ما این است که این ارتباط را در فضای دانشگاه بیشتر کنیم تا به یک رابطه دوطرفه تبدیل شود و دانشجویان دغدغه های خود را با ما طرح کنند. بنابراین این قول را به دانشگاهیان خواهیم داد که این زمینه فراهم شود.

کیانی با بیان آنکه «حذف و اضافه» قرار است تریبونی برای دانشجویان شود، تأکید کرد: قرار است برنامه در سه بخش اجرا شود. در بخش اول که در واقع مجله دانشجویی است، به اخبار و حواشی دانشگاه‌ها در هفته جاری پرداخته خواهد شد. همچنین به دیدگاه ها، تلفن ها و ایمیل های مخاطبان می پردازیم. در بخش دوم به بحث پیرامون مشکلات و مسائل کلان دانشگاه ها به صورت ریز ورود خواهیم کرد. در این بخش در خدمت مسئولان و متولیان حوزه دانشگاه به تناسب خواهیم بود و در بخش انتهایی برنامه نیز به مباحث و دغدغه هایی ورود خواهیم کرد که درباره دانشگاه تراز انقلاب اسلامی طرح می‌شود و باید این موضوعات شکافته و بررسی شوند. مباحثی مهم نظیر آمایش سرزمینی که امروز خلاء بزرگی در حوزه دانشگاهی کشور است. این بخش بنا دارد با طرح بحث مباحثی جدید و مهم، یک فضای راهبری فکری برای مدیران و مسئولان ایجاد کند.

وی در انتها اظهار کرد: همچنین قرار است در سال جاری در آیتمی با عنوان «دوربین طنز» به سراغ شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حوزه دانشگاه برویم و پای خاطرات تلخ و شیرین، دغدغه ها و مسائل دوران دانشجویی آنها بنشینیم.

کد N800774

وبگردی