آفتاب

اذعان رسانه‌های آمريكايی به شکست عربستان در حمله به يمن

اذعان رسانه‌های آمريكايی به شکست عربستان در حمله به يمن

رسانه های آمريكايی با انتشار گزارش هايی از عدم موفقيت عربستان سعودی و همدستانش در حمله به يمن سخن گفته اند.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشي نوشت: با وجود اين كه عربستان سعودي ادعا می کند در مرحله اول حمله نظامي اش به يمن به اهداف خود دست يافته، اما واقعيت نشان مي دهد كه جنگجويان حوثي و انصارالله همچنان پيروز ميدان هستند و بر اماكن اصلي تسلط دارند.

اين روزنامه آمريكايي براي اثبات ادعاي خود، به حمله جنگنده هاي سعودي بعد از اعلام آتش بس و پايان حمله به يمن، اشاره كرده و مي نويسد: سخنگوي عمليات عربستان، پايان جنگ را اعلام كرد اما آنها كه از واقعيت اطلاع داشتند و مي دانستند جنگجويان حوثي همچنان در قدرت به سر مي برند و «عبد ربه منصور هادي» هنوز در شهر دور دست تعز حضور دارد، مجبور شدند چندين حمله هوايي به يمن انجام دهند.

لس آنجلس تايمز همچنين افزود: بعد از اعلام پايان جنگ،‌ درگيري شديدي نيز ميان حوثي ها با نيروهاي هوادار «عبد ربه منصور هادي» در مناطق مختلف يمن به خصوص در شهر عدن رخ داد و اين موضوع هم نشان دهنده آن است كه حوثي ها هنوز قدرت دارند.

این روزنامه آمريكايي در ادامه به تظاهرات روز چهارشنبه هواداران جنبش أنصار الله اشاره كرد و نوشت: عربستان خود را پيروز معرفي می کند اما تظاهراتي كه روز چهارشنبه در شهر صنعا با حضور فعال جنبش انصارالله و هواداران آنها ترتيب داده شد، نشان مي دهد كه واقعيت چيز ديگري است. بر این اساس بيشتر مردم يمن از عربستان سعودي به خاطر حمله به کشورشان و از ايالات متحده آمريكا به خاطر حمايت از اين حمله، به شدت خشمگين هستند.

واشنگتن پست دیگر روزنامه آمريكايي هم روز گذشته با انتشار گزارشي مشابه، از عدم موفقيت عربستان در حمله به يمن سخن گفت و نوشت: عربستان نتوانست جلوی پیشرفت حوثی ها را بگیرد.

واشنگتن پست گزارش خود را با مطرح كردن پرسشی ادامه داد و نوشت: ما هنوز نمی دانیم كه حمله كنندگان چگونه می خواهند از این پس با حوثی ها تعامل كنند در حالی كه آنها هنوز بر بیشتر بخش های یمن تسلط دارند. این حمله به هدف اصلی اش یعنی دور كردن حوثی ها از صنعا پایتخت یمن دست نیافت.

این گزارش همچنین افزود: چگونگی بازگشت رئیس جمهور یمن «عبد ربه منصور هادی» هم تا به این لحظه مشخص نشده زیرا حوثی ها همچنان قدرت را در دست دارند. این روزنامه نتیجه می گیرد که ائتلاف ضدیمنی به سرکردگی عربستان به این دلیل حملات خود را به این کشور متوقف کرد که با مقاومت نیروهای مردمی یمن مواجه شده و نتوانست کاری از پیش ببرد.

کد N800720

وبگردی