آفتاب
طارق الهاشمی:

عربستان برای از بین بردن تهدید به خاک عراق حمله کند

عربستان برای از بین بردن تهدید به خاک عراق حمله کند

معاون فراری رئیس جمهور سابق عراق که به دست داشتن در عملیات های تروریستی متهم است، در اظهارات اخیر خود از رژيم سعودی خواست خاک عراق را مورد تجاوز قرار دهد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری المسله، «طارق الهاشمی» معاون فراری رئیس جمهور سابق عراق مدعی شده که گروه های مردمی شیعی عراق، موجب ناامنی در این کشور شده اند.

وي در ادامه افزود: اين گروه هاي مسلح (گروه های مردمی شیعی عراق) همچنین تهدیدی برای عربستان به حساب می آیند از این رو سعودی ها جهت حفظ امنیت کشورشان باید این گروه ها را مورد هدف قرار دهند.

الهاشمی در ادامه اظهارات خود گفت: گروه های شیعی تهدیدی برای امنیت همه منطقه به حساب می آیند. ما از سعودی ها ممنون هستیم که گروه های شیعی یمنی را مورد هدف قرار دادند.

وی همچنين افزود: اخیرا حزب الله عراق و جنبش «عصائب اهل الحق» پایگاه های نظامی در اطراف مرزهای عربستان ایجاد کرده اند که این مسأله تهدیدی مستقیم برای حكومت آل سعود به شمار می رود.

الهاشمی خطاب به سعودی ها گفت: انصارالله هدف اصلی در یمن نیست، به از بین بردن این جنبش اکتفا نکنید، هدف اصلی در یمن انقلاب این کشور است که با مدیریت شیعیان این کشور صورت گرفته است.

لازم به ذكر است، اظهارات الهاشمی تاکید مجددي بر همسویی و ارتباط وی با تروریست های تکفیری و طرح های خطرناک آنها در منطقه است.

کد N800676

وبگردی