آفتاب

نایب‌ رییس کمیسیون اجتماعی: بیمه بیکاری گامی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است

نایب‌ رییس کمیسیون اجتماعی: بیمه بیکاری گامی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است

نایب‌ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بیمه بیکاری گامی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است و بهتر بود در راستای هدفمندی یارانه‌ها بخشی از این هزینه به تامین‌ اجتماعی اختصاص داده می‌شد تا از محل آن برای اقشار آسیب‌پذیر، بیمه بیکاری و بازنشستگی امکان‌پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، محسن علیمردانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمه اقشار مختلف جامعه به ویژه اهتمام به بیمه بیکاری یکی از موارد مهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌تواند باشد و همان‌طور که با پیگیری‌های صورت گرفته و اهتمام ویژه دولت، بیمه سلامت به صورت همگانی در سطح کشور اجرا شد، این در حالی است که توجه به بیمه بازنشستگی و بیمه بیکاری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: بهتر بود در راستای هدفمندی یارانه‌ها این مساله به تامین‌ اجتماعی واگذار می‌شد تا برای افرادی که از حداقل درآمد برخوردار بودند بتوان بیمه در نظر گرفت.

علیمردانی در پاسخ سوالی مبنی بر حذف بیمه برخی از خبرنگاران، تصریح کرد: در این مورد تاکنون چیزی نشنیده‌ام، ولی در صورت صحت، علت آن باید بررسی کارشناسی شود و با توجه به این که این مساله فرهنگی است باید از کمیسیون مربوطه پیگیر آن بود.

نایب‌ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لحاظ قانونی اختیار ندارند طرحی را به مجلس ارائه دهند که بار مالی داشته باشد، زیرا شامل اصل 75 شده و رد می‌شود.

انتهای پیام

کد N800570

وبگردی