آفتاب

عصاره گل مغربی، درمانی برای دردهای مزمن

عصاره گل مغربی، درمانی برای دردهای مزمن

روغن گل مغربی همانند ویتامین سی، جالب‌ترین کشف دز زمینه طب پزشکی است. این ماده شامل ترکیبات فنیل آلانین بوده که باعث کاهش درد می‌شود و به‌طور فزاینده‌ای در درمان دردهای مزمن استفاده می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه، به‌تازگی در تمام دنیا مطالعه‌ای روی این گیاه انجام‌گرفته و درباره تأثیر آن در موارد زیر بررسی‌هایی انجام‌شده است:
مشکلات ناشی از افزایش سن، الکلیسم، آکنه، بیماری‌های قلبی، بیش فعالی در کودکان، ام اس، کنترل وزن، چاقی، سندروم پیش از قاعدگی، اسکیزوفرنی، پسوریازیس، آلرژی، آسم، تنظیم کلسترول، سردرد مزمن، اگزما، سلامت پروستات، ناتوانی جنسی و نازایی، التهاب، روماتیسم، لوپوس، درد معده و تغذیه پوست و مو.
به دلیل تأثیر فراوان این گیاه در زمینه پیشگیری و درمان، در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از توصیه‌های گیاه شناسان برای جوان ماندن و پیشگیری از بیمارها را در برمی‌گیرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف مکمل روغن گل مغربی سبب کاهش درد مفاصل و التهاب در بیماری‌های مفصلی می‌شود. در یک مطالعه شش‌ماهه کاهش علائم التهاب در آرتریت روماتوئید دیده‌شده است.
تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که چربی موجود در روغن گل مغربی، باعث پیشگیری و درمان آسیب‌های عصبی در بیماران دیابتی است. در بعضی از مطالعه‌ها نیز نشان داده‌شده است که این روغن می‌تواند التهاب‌های ناشی از اگزما را کاهش داده و علائمی نظیر خارش، ترشح، پوسته‌پوسته شدن، و ... را کاهش دهد. در این حالت بیمار نیاز کمتری به استفاده از کرم‌های آستروئید و دارو و درنتیجه عوارض ناخوشایند آن‌ها دارد.
کد N800495

وبگردی