آفتاب

جلالی: دستاورد شهدا نباید دستخوش بی‌مبالاتی شود

جلالی: دستاورد شهدا نباید دستخوش بی‌مبالاتی شود

نماینده شاهرود در مجلس اظهار کرد: آنچه که شهدا به ما سپرده‌اند و با نثار خون خود موجب عظمت‌آفرینی شده‌اند نباید در اثر بی‌مبالاتی‌ها به سمت و سوی دیگری برود.

به گزارش گروه دریافت ایسنا، کاظم جلالی در آخرین برنامه سفر یک روزه رئیس مجلس به شهرستان شاهرود، شب گذشته (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت 1026 شهید شاهرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: به گفته امام(ره) خانواده شهدا تا همیشه تاریخ افتخار روشنایی طریق الی الله را بر عهده داشتند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: جانبازان در گوشه گوشه این مرز و بوم راه رسیدن به سعادت آخرت را نشان می‌دهند که این راه رسیدن به خدای کعبه است.

وی همچنین به آزادگان اشاره کرد و گفت: امام (ره) در زمانی که هنوز اسرای ما آزاد نشده بودند فرمودند آنها در چنگال دژخیمان سرود آزادی سر می دهند و مفقودان نیز محور دریای بیکران خداوندی‌اند.

جلالی با اشاره به مقام والالی شهدا گفت: از شهدا نیز نمی‌توان چیزی گفت چرا که شمع محفل بوستان‌اند و با قهقهه مستانه شان "عند ربهم یرزقون" اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه به ارائه آماری از خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران شهرستان شاهرود پرداخت و گفت: در شاهرود 5 خانواده سه شهید و 47 خانواده دو شهید داریم همچنین تعداد جانبازان این شهرستان به 3 هزار و 536 تن می رسد و آمار آزادگان نیز تعدادی بالغ بر 114 تن است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مراقب باشیم پیامی که معلمان دین و اخلاق به تصمیم سازان کشور می دهند، زمین نماند، گفت: کمک به خلق باید مورد توجه مسئولان باشد چنانچه هم اکنون آمار بیکاری در کشور افزایش یافته که باعث افزایش ناهنجاری های اجتماعی هم شده است.

جلالی ادامه داد: آنچه را که شهدا به ما سپرده‌اند و با نثار خون خود موجب عظمت آفرینی شده‌اند نباید در اثر بی‌مبالاتی‌ها به سمت و سوی دیگری برود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه خواستار توجه بیشتر به شهرستان شاهرود هستیم، گفت: توجه به این شهرستان نه از باب خودخواهی بلکه از باب وجود ظرفیت ها و نیروی انسانی است که در این شهرستان نهفته است.

در پایان این مراسم نیز لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از 5 جلد کتاب دفاع مقدس و آلبوم عکسی از شهدای شاهرود رونمایی کرد.

انتهای پیام

کد N800474

وبگردی