آفتاب

یک رهبر اپوزیسیون اوکراین: کی‌یف تمایلی به اجرای کامل توافقنامه‌ مینسک ندارد

یک رهبر اپوزیسیون اوکراین: کی‌یف تمایلی به اجرای کامل توافقنامه‌ مینسک ندارد

یکی از رهبران اپوزیسیون اوکراین گفت: همزمان با اقدامات ائتلاف حاکم اوکراین برای مختل کردن تلاش‌های اپوزیسیون در رابطه با ارائه لایحه‌ها به کمیته‌های مربوطه، پارلمان اوکراین نیز در تصویب قانونی که به اجرای توافقنامه‌ مینسک سرعت می‌بخشد تاخیر داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، توافقنامه‌های مینسک که در اواسط فوریه سال جاری میلادی حاصل شد قصد دارد به درگیری‌های مسلحانه یک ساله در شرق اوکراین پایان دهد.

در همین حال "یوری بویکو" رهبر حزب بلوک اپوزیسیون اوکراین گفت: ما به عنوان اپوزیسیون 10 لایحه را برای اجرای هر چه بهتر توافقنامه‌ مینسک آماده کرده‌ایم. در واقع بررسی‌های دولت کی‌یف در سطح پارلمانی باعث خرابکاری در توافق صلح مینسک شده است.

رهبر حزب بلوک اپوزیسیون اوکراین همچنین افزود: توافق آتش‌بس مینسک به طور چشمگیری به کاهش تعداد تلفات در این درگیری‌ها کمک کرده است اما هیچ پیشرفتی در تصویب قوانین جدید برای تسریع این روند صلح وجود نداشته است. به همین دلیل است که ما گمان می‌کنیم دولت کی‌یف تمایلی به اجرای کامل توافقنامه‌های مینسک ندارد.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از شش هزار تن در درگیری‌های شرق اوکراین که از آوریل سال 2014 میلادی آغاز شده کشته و یک میلیون تن دیگر در جریان این درگیری‌ها میان نیروهای کی‌یف و جدایی‌طلبان شرق اوکراین بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام

کد N800376

وبگردی