آفتاب

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه: مراجع عظام موافق قطع رابطه با عربستان هستند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه: مراجع عظام موافق قطع رابطه با عربستان هستند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: قطع رابطه با عربستان سعودی هم خواسته ملت عزیز، شریف و با عزت ایران است و هم مورد تایید همه مراجع عظام قرار گرفته و تلاش‌ها در این زمینه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران حمله عربستان سعودی به خاک یمن را حرکتی نسنجیده و از ابتدا شکست خورده دانست و اظهار کرد: تهاجم رژیم آل سعود به خاک یمن شبیه حمله رژیم اشغال‌گر به غزه بود و ملت یمن نیز هم‌چون مردم مظلوم غزه افرادی فداکار، ایستاده و مقاوم بودند که تا آخرین قطره خون خود برای حمایت از جان و خاک و ناموس جنگیده‌اند و شهادت را بر خود سهل و آسان می‌بینند.

او سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم عربستان سعودی به خاک یمن را مورد تاکید قرار داد و افزود: طولی نمی‌کشد که بینی رژیم آل سعود در ادامه این تهاجم به خاک مالیده شود؛ سردمداران این جنگ نابرابر حتی تعادلی در تصمیم‌گیری‌های خود نیز ندارند به طوری که با وجود اعلام آتش‌بس پس از گذشت چند ساعت حملات خود را از سر گرفتند و حیثیت خود در جهان را زیر سوال بردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اعتقاد به این که عربستان سعودی آبروی خود را ریخته است، گفت: انجام چنین اقداماتی از کسانی که خود را خادم الحرمین می‌دانند و ادعای آن را دارند بعید است و بدون شک ادامه این حملات و اقدامات چیزی جز تنفر ملت‌های آزاده جهان و رسوایی را به دنبال نخواهد داشت.

مقتدایی با تاکید بر این که همه مراجع عظام موافقت خود را با قطع رابطه ایران با عربستان سعودی اعلام کرده‌اند، ادامه داد: قطع رابطه با عربستان سعودی هم خواسته ملت عزیز، شریف و با عزت ایران است و هم مورد تایید همه مراجع عظام قرار گرفته و تلاش‌ها در این زمینه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N800343

وبگردی