آفتاب
تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا:

مجلس خواستار تسریع در روند حذف یارانه ثروتمندان است

مجلس خواستار تسریع در روند حذف یارانه ثروتمندان است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که دولت برای تامین کسری پرداخت یارانه نقدی راهکاری جز افزایش قیمت‌ها، کاهش هزینه‌ها و یا تلفیقی از این دو راهکار ندارد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه دولت در سال گذشته یارانه برخی افراد پردرآمد را حذف کرد گفت که درخواست مجلس تسریع در روند حذف یارانه خانوارهای پردرآمد است که طبیعتا حذف یارانه ها باید از طبقات ثروتمند انجام شود.

وی افزود: با قیمت فعلی نفت درآمد حاصل از اجرای هدفمندی حدودا 28 هزار میلیارد تومان است حال اینکه میزان پرداخت یارانه 42 هزار میلیارد تومان می‌باشد. دولت این اختلاف را باید با افزایش قیمت یا کاهش هزینه و یا تلفیقی از این دو راهکار تامین و جبران کند تا بتواند یارانه نقدی را پرداخت نماید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: حتی اگر دولت یارانه 5 گروه پردرآمد را حذف کند باز هم هزینه‌هایش برای تامین کسری کم نمی‌شود. راهکار جبران هزینه، حذف یارانه افراد پردرآمد،‌تغییر محل تامین درآمدها و افزایش قیمت است.

تاجگردون با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر نفت در مورد تامین یارانه نقدی از محل درآمدهای این وزارتخانه گفت: تقریبا از اول اجرای قانون هدفمندی منابع اصلی 4 شرکت مربوط به نفت برای تامین یارانه‌ها استفاده شد که این باعث افت سرمایه گذاری در شرکت‌های نفتی شده است. طبیعتا دولت باید راهکار دیگری بیندیشد.

کد N800228

وبگردی