آفتاب

آمریکا تحریم‌ها علیه یک تاجر برجسته در میانمار را لغو کرد

آمریکا تحریم‌ها علیه یک تاجر برجسته در میانمار را لغو کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام یکی از تجار برجسته میانماری را از لیست سیاه که باعث ممنوعیت وی از انجام اقدامات تجاری در آمریکا می‌شد، خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "وینگ آنگ" رییس انجمن تجارت میانمار محسوب می‌شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نام دو کمپانی از گروه "داگون" را از لیست سیاه خارج کرد. گروه داگون در امور تجارت چوب، انرژی و ساخت و ساز فعال است.

دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سال 2012 میلادی در واکنش به تغییر حکومت نظامی در میانمار تحریم‌های تجاری و سرمایه‌گذاری علیه این کشور را کاهش داد اما واشنگتن همچنان توافقات تجاری با شرکت‌های نظامی، کمپانی‌ها و افراد سرشناس را که اکثرا از حکومت سابق میانمار محسوب می‌شوند، ممنوع کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: میانمار می‌تواند با انجام اقدامات مثبت و تغییر رفتار باعث لغو تحریم‌ها شود. میانمار از واشنگتن می‌خواهد تا تحریم‌ها را به صورت کامل لغو کند، اما دولت این کشور همزمان با اینکه انتخابات نوامبر را پیش رو دارد به خاطر تعلیق در انجام اصلاحات و بازداشت معترضان صلح‌جو مورد انتقاد قرار گرفته است.

این سخنگو در بیانیه‌ای گفت: ما صریحا به دولت میانمار اعلام کرده‌ایم که تغییرات بیشتر در سیاست تحریم‌های آمریکا بستگی به ادامه اصلاحات اقتصادی و دموکراتیک دولت میانمار و حل اختلافات با اعضای گروه‌های قومی دارد. دولت آمریکا به دنبال ارتقای سرمایه‌گذاری واشنگتن در بازار میانمار است.

انتهای پیام

کد N800223

وبگردی