آفتاب
کمالی:

همه افراد جامعه درپول نفت سهیم هستند/ لزوم وضع حقوق بیکاری درکشور

همه افراد جامعه درپول نفت سهیم هستند/ لزوم وضع حقوق بیکاری درکشور

اهواز _ رئیس حزب اسلامی کار گفت: همه افراد جامعه در پول نفت سهیم هستند اما متاسفانه تنها عده خاصی از آن سود می برند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی شامگاه پنجشنبه در همایش نقش احزاب در توسعه سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور در اهواز عنوان کرد: جامعه امروزی ما نیازمند توسعه انسانی است و این توسعه زمانی که مردم حق انتخاب داشته باشند به وجود می آید.

وی افزود: باید در ابتدا میزان حق انتخاب مردم در جامعه مشخص شود. تجمع افکار مختلف تحت عنوان حزب حق انتخاب افراد جامعه را افزایش می دهد.

کمالی تصریح کرد: هر زمان که گروه های مختلف در جامعه شکل بگیرد و روش های متفاوتی از زندگی به مردم ارائه شود؛ توسعه اقتصادی شکل خواهد گرفت.

وزیر کار دولت سازندگی و اصلاحات با اشاره به لزوم نقد و بررسی دولت ها از سوی احراب گفت: در کشورهای جهان سوم، افرادی که حکومت را در اختیار دارند حاضر به ترک موقعیت خود نیستند. در صورتی که گفتگوی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه شکل بگیرد فواید زیادی حاصل خواهد شد.

کمالی افزود: در کشور های توسعه یافته، نباید با افرادی که زندگی متفاوتی برگزیده اند با زور برخورد کرد. تحقق این امر در صورت وجود احزاب صورت خواهد گرفت.

وزیر دولت اصلاحات و سازندگی با اشاره به مشکلات فراوان کشور در زمینه روابط اجتماعی و سیاسی اظهار کرد: متاسفانه افراد جامعه گمان می کنند گفتگو و تصمیمات پیرامون مسائل هسته ای باید تنها از سوی افراد خاص صورت بگیرد. جامعه ای که برای حل مسائل و مشکلات خود اظهار نظر نکنند به طور حتم تاوان آن را خواهند داد.

وی با اشاره به درآمد دو هزار میلیاردی کشور از صنعت نفت در طول ۱۰۰ سال گذشته عنوان کرد: همه افراد جامعه در این پول سهیم هستند اما متاسفانه تنها عده خاصی از آن سود می برند. پول تفت متعلق به دولت نیست و این نهاد از سوی مردم برای سیاست گذاری نوع و طریقه مصرف  آن انتخاب شده است.

کمالی اظهار کرد: مسئولیت احزاب مختلف نقد اینگونه سیاست ها است. مردم جامعه با حضور در احزاب مختلف به بهبود شرایط خود کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع کشور با ظرفیت محدود و به صورت تک شیفتی در حال فعالیت هستند. اگر صنایع ما توان رقابت در میزان تولید و کیفیت با سایر کشورهای دنیا را دارند پس چرا از ظرفیت های خود استفاده نمی کنند.

رئیس حزب اسلامی کار با اشاره به لزوم ارائه روش های طبقه بندی شده از سوی احزاب به جامعه عنوان کرد:  متاسفانه در کشور ما که مبتنی بر درآمد نفتی خود است میلیون ها بیکار وجود دارد.

کمالی با بیان اینکه وضع حقوق بیکاری بخشی از نیاز جامعه است، تصریح کرد: کشور ما باید دارای اقتصادی پویا باشد تا بتوان به رشد سرمایه گذاری در آن رسید.

کد N800139

وبگردی