آفتاب

آمریکا: تعداد سربازان روس در شرق اوکراین را نمی‌دانیم

آمریکا: تعداد سربازان روس در شرق اوکراین را نمی‌دانیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان کرد، واشنگتن از تعداد دقیق سربازان روس حاضر در اوکراین اطلاعی نداشته و نمی‌تواند تعداد واحدهای ارتش روسیه که براساس گزارش‌ها در شرق اوکراین مستقر شده‌اند را تایید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: واشنگتن تعداد دقیق سربازان روس در خاک اوکراین را نمی‌داند و نمی‌تواند تایید کند چه تعداد واحد ارتش روسیه براساس گزارش‌ها در شرق اوکراین مستقر شده‌اند.

وی گفت: این حقیقتا دشوار است که اطلاعات دقیق تعداد سربازان روس را مشخصا به دست آوریم اما ما می‌دانیم حضور قابل توجهی از این سربازان در اوکراین وجود دارند. بررسی تعداد این سربازان از آن جهت برای آمریکا دشوار است که روسیه عمدا حضور خود در این منطقه را مخفی می‌کند.

روز چهارشنبه وزارت امور خارجه آمریکا، روسیه را متهم به نقض توافقنامه مینسک از طریق ارسال تسلیحات و نیروهای نظامی به شرق اوکراین و اجرای رزمایش‌های آموزشی مشترک با جدایی‌طلبان حامی روسیه در این منطقه کرد.

این در حالی است که ارتش آمریکا اعلام کرد، نزدیک به 300 چترباز آمریکایی وارد شهر یاوریو در غرب اوکراین شدند تا به آموزش‌ سربازان اوکراینی بپردازند و در مقابل وزارت امور خارجه روسیه نیز این اقدام را نقض توافقنامه مینسک خوانده است.

وزارت دفاع روسیه نسبت به آموزش گارد ملی اوکراین توسط مربیان ارتش آمریکا در نزدیکی خط جدایی میان نیروهای جدایی طلب و نیروهای وابسته به دولت کی‌یف در شرق اوکراین اظهار نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین امروز (جمعه) در بیانیه‌ای عنوان کرد: ورود چتربازان آمریکایی به خاک اوکراین به معنی نخستین گام در راستای حمایت از این کشور با سلاح‌های پیشرفته بوده و پشتیبانی از جنگ طلبان اوکراینی می‌تواند منجر به خشونت‌های جدید شود.

انتهای پیام

کد N800089

وبگردی