آفتاب

رئیس جمهور: در اجلاس جاکارتا، موضوع مبارزه با تروریسم بر همه مباحث سایه افکنده بود

رئیس جمهور: در اجلاس جاکارتا، موضوع مبارزه با تروریسم بر همه مباحث سایه افکنده بود

رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت همکاریهای جنوب - جنوب و کشورهای آسیایی و آفریقایی در شرایط کنونی جهانی، تصریح کرد: همکاریهای کشورهای این دو قاره در برابر یکجانبه گرایی، اقدامی بسیار با اهمیت و بزرگ در عرصه جهانی است.

به گزارش  ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در بازگشت از اندونزی و در فرودگاه مهرآباد با خبرنگاران صحبت می کرد، افزود: قرن کنونی، قرن آسیا نام گرفته و روز به روز پیشرفت و توسعه در آسیا بیشتر می شود و در آفریقا نیز این حرکت توسعه، رو به جلو است.

رییس جمهور در تشریح دستاوردهای اجلاس سران آسیا و آفریقا در جاکارتا ، گفت: در این اجلاس که به مناسبت شصتمین سال برگزاری اجلاس باندونگ برگزار شد ، مقام های ارشد بیش از یکصد کشور جهان شرکت داشتند و موضوعات مختلف از جمله راههای گسترش همکاری های اقتصادی میان کشورهای این دو قاره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

روحانی افزود: با توجه به وضعیت کنونی منطقه و جهان، موضوع مبارزه با تروریسم بر همه مباحث تقریبا سایه افکنده بود و وضعیت کشورهایی که با این معضل مواجهند همانند سوریه و عراق و معضلاتی که مردم یمن با آن مواجه هستند، مورد بحث قرار گرفت.

رییس جمهور در ادامه به دیدارهای حاشیه ای که در جریان این اجلاس دو روزه انجام شد ، اشاره کرد و گفت: در حاشیه این اجلاس با روسای جمهوری چین ، ویتنام ، اندونزی و نخست وزیران ژاپن و بنگلادش ملاقات هایی داشتیم . همه آنان خواهان گسترش و توسعه روابط با ایران بودند و با تبریک به خاطر مقاومت ملت ایران ، اشاره داشتند در مسیر مذاکرات با ۱+۵ در قدم های نهایی هستید.

روحانی با تاکید بر اینکه همکاریهای اقتصادی ایران و چین در سال جاری حرکت رو به جلویی را طی خواهد کرد، اظهارداشت: مذاکرات با رییس جمهوری چین در خصوص موضوعات گسترده تری از جمله مذاکرات هسته ای ، پروژه های اقتصادی و توسعه روابط اقتصادی تهران - پکن و مسایل منطقه ای بود.

رییس جمهور همچنین به نشست خود با علما ، اساتید و فرهیختگان اندونزی اشاره کرد و گفت: در این نشست ، راجع به شرایط منطقه و نظرات ایران اسلامی در خصوص وحدت اسلام و مبارزه با تروریسم صحبت شد.

2929

کد N800074

وبگردی