آفتاب

اوضاع یمن محور دیدار پادشاه عربستان با نوار شریف در ریاض

اوضاع یمن محور دیدار پادشاه عربستان با نوار شریف در ریاض

نخست‌وزیر پاکستان در سفر به عربستان با پادشاه این کشور در ریاض دیدار و با وی درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه اوضاع یمن بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، این دیدار با حضور "سعود الفیصل"، وزیر خارجه عربستان و "مقرن بن عبدالعزیز"، ولیعهد این کشور، "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان، "راحیل شریف" فرمانده ارتش و چند مسوول دیگر در ریاض برگزار شد.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در این دیدار با نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان درخصوص راه‌های همکاری میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه اوضاع یمن بحث و تبادل نظر کردند.

در همین راستا نواز شریف همبستگی خود را با عربستان درخصوص مسئله یمن اعلام و توضیحاتی را درخصوص موضع پارلمان پاکستان درباره عملیات ائتلاف عربی به سلمان بن عبدالعزیز ارائه کرد. پادشاه عربستان نیز در مقابل اعلام کرد که موضع پاکستان را درک می‌کند و عربستان قادر است به دفاع از خود بپردازد.

منابعی در سفارت پاکستان در ریاض نیز اعلام کردند که نواز شریف در این دیدار تاکید کرد، عربستان هم پیمان استراتژیک پاکستان است و پاکستان هیچ‌گاه هم‌پیمانان استراتژیک خود را تنها رها نمی‌کند و حمایت از عربستان و دفاع از حاکمیت منطقه‌ای آن بخشی اساسی از سیاست خارجه پاکستان است. وی عنوان کرد: راهکار بحران یمن سیاسی است.

وزیر دفاع عربستان پیشتر از عملیات ائتلاف "طوفان قاطع" استقبال کرده بود اما پارلمان پاکستان عدم مشارکت در این عملیات را تصویب کرد.

انتهای پیام

کد N800061

وبگردی