آفتاب

فواد معصوم همبستگی جهانی در مقابله با تروریسم را خواستار شد

فواد معصوم همبستگی جهانی در مقابله با تروریسم را خواستار شد

رئیس جمهوری عراق در سخنانی ضمن تاکید مجدد بر عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها خواستار همبستگی جهانی و تلاش همگانی برای انجام مسوولیت مشترک در قبال تروریسم و افراط گرایی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، "فواد معصوم"، رئیس جمهوری عراق طی سخنرانی در کنفرانس صلح استانبول مجددا خواستار عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها شد و گفت: تروریستهای داعش تمام ارزشهای انسانی و کرامت بشریت را زیر پا گذاشته اند و کینه های آنها باعث شده دست به تخریب آثار باستانی این کشور بزنند.

معصوم با بیان اینکه مردم عراق از ما رویکردی را در سطح چالشهای بزرگ پیش رو از آن‌ها انتظار دارند، خواستار محور قرار دادن اصول هم‌زیستی و روابط انسانی و منافع مشترک برای ممانعت از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها شد.

وی خواستار مقابله با افراط گرایی دینی و مذهبی و قومی شد و گفت تروریسم خطرناک ترین و شدیدترین اشکال افراط گرایی را مرتکب می شود.

وی تاکید کرد: ما باید با تمام توان و اراده یکپارچه، علیه افراط گرایی که آفت عصر ما است، مقابله کنیم. شدیدترین و خطرناک ترین اشکال این افراط گرایی تروریسم است.

معصوم بر اهمیت همبستگی یکپارچه علیه داعش تاکید کرد و گفت در صورتی که در تلاش برای انجام مسوولیت مشترک وهمگانی سهل انگاری کنیم هیچ راه نجاتی از خطرات وتهدیدات آفت تروریسم نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N800032

وبگردی