آفتاب
سفیر آمریکا در عراق:

ائتلاف ضد داعش توانسته نیمی از سرکردگان تروریست را از بین ببرد

ائتلاف ضد داعش توانسته نیمی از سرکردگان تروریست را از بین ببرد

"استوارت جونز" سفیر ایالات آمریکا طی نشست خبری در سفارت این کشور در بغداد مدعی شد نیمی از سرکردگان داعش در حملات هوایی ائتلاف ضدداعش کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «استوارت جونز» در بخشی از اظهارات خود در خصوص ائتلاف ضد "داعش" گفت: این ائتلاف توانسته طبق برنامه خود ضرباتی راهبردی به داعش وارد نماید و با توجه به فعالیت های گسترده ائتلاف ضد داعش، نیروهای ائتلاف در آینده ای نزدیک بیشتر خواهند شد.

وی در ادامه افزود: ائتلاف ضد داعش تاکنون توانسته بیش از نیمی از سرکردگان تروریست ها را از بین ببرد! سفیر ایالات آمریکا در عراق با اشاره به نقش کشورش در آزادسازی موصل افزود: ایالات متحده به دنبال همکاری گسترده با دولت عراق است تا در آینده ای نزدیک، تروریسم در عراق از بین برود.

جونز در بخش دیگری از اظهارات خود با مثبت ارزیابی کردن نقش گروه های بسیج مردمی در عراق گفت: بسیج مردمی عراق نقش مهمی در تأمین امنیت عراق ایفا کرده است.

سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق در حالی مدعی از بین بردن بیش از نیمی از سرکردگان داعش شده که حمایت آشکار آمریکا و همدستانش از داعش بر همگان آشکار شده و علاوه بر آن، افکار عمومی جهان به ویژه عراق اطلاع دارند که بسیج نیروهای مردمی عراق اصلی ترین نقش را در مبارزه با داعش داشته و نه ائتلاف ضد داعش.

کد N799996

وبگردی