آفتاب
پژوهشگر انگليسي:

پاكستان و مصر باعث پايان يافتن حمله سعودي به يمن شدند

پاكستان و مصر باعث پايان يافتن حمله سعودي به يمن شدند

«هشام هيلر» كارشناس مسائل سياسي خودداری پاكستان و مصر از مشارکت در حمله زمینی را عامل پايان يافتن حمله عربستان سعودي و همدستانش به يمن دانست.

به گزارش خبرگزاري مهر، «هشام هيلر» پژوهشگر انگليسي مصري تبار مؤسسه "بروكينگز" با انتشار مطلبي در صفحه شخصي خود در تويتر، نوشت: پاكستان و مصر با آغاز حمله زميني به يمن مخالفت كردند و همين امر باعث پايان يافتن حمله سعودي و همدستانش به يمن شد. عربستان سعودي عصر روز سه شنبه از پايان حمله به يمن به درخواست «عبد ربه منصور هادي» رئيس جمهور فراري این کشور خبر داد.

هر چند فرماندهان عمليات ائتلاف کشورهای عربی عليه يمن به سرکردگی عربستان مدعی دستيابي به اهدافشان در این عملیات شده اند اما تحليلگران مسائل سياسي و بين الملل، علت پايان يافتن اين حمله را ناتواني عربستان و همدستانش در دستيابي به اصلی ترین هدفشان یعنی تضعیف و عقب راندن نیروهای مردمی یمن عنوان می کنند.

گفتنی است روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نيز با انتشار گزارشی، علت پایان یافتن حمله عربستان سعودی و همدستانش به ملت یمن را عدم موفقیت این رژیم در متوقف كردن پیشروی نیروهای مردمی و انصارالله عنوان كرده بود.

کد N799948

وبگردی