آفتاب

رییس سابق سیا به زندان محکوم می شود

رییس سابق سیا به زندان محکوم می شود

ایرنا نوشت:

دیوید پتریوس رییس سابق سازمان جاسوسی 'سیا'که دو ماه پیش به توصیه وکلای خود اتهامات وارده مبنی بر سوء استفاده از اسناد محرمانه آمریکا را پذیرفته بود روز پنجشنبه در یک دادگاه فدرال آمریکایی محاکمه و به احتمال زیاد به یک سال زندان محکوم خواهد شد.

ژنرال دیوید پتریوس رییس سابق سازمان جاسوسی 'سیا' و فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در افغانستان در سال 2011 به سوء استفاده از اسناد محرمانه نظامی آمریکا محکوم و در پی آن وادار به استعفا از مقام خود شد.

وی در همان سال متهم شد که هشت پرونده محتوای اسناد محرمانه از جمله اسناد محرمانه نظامی را که از زمان فرماندهی خود در جبهه های افغانستان در خانه نگهداری می کرد در اختیار خانمی به نام 'پائولا برودول' که درحال نوشتن زندگی نامه وی بوده گذاشته است.

وی در همان زمان به داشتن روابط با این خانم نیز متهم شد که بعدها به آن اعتراف کرد، اما گفت که این روابط پس از استعفای وی از مقام ریاست سازمان 'سیا' آغاز شده است.

دادستان پرونده پتریوس مدعی شده است که اسامی ماموران عملیاتی سازمان های اطلاعاتی آمریکا، متن گفت وگوهای پتریوس با اوباما در خصوص عملیات نظامی آمریکا و کشورهای ناتو در افغانستان و اسناد برخی گفت وگو های وی با مسوولین شورای امنیت ملی آمریکا از جمله اسناد محرمانه ای بوده که پتریوس در اختیار معشوقه و زندگی نامه نویس خود قرار داده و ماموران اف بی آی در هنگام جستجوی محل سکونت وی به آن ها دست یافته اند.

پتریوس 2 ماه پیش در جریان محاکمات و بنا بر توصیه وکلای مدافع وی به مقصر بودن خود اعتراف کرد و قرار شد که دادگاه فدرال آمریکا به زودی حکم نهایی را اعلام کند.

گفته می شود، در این مدت وکلای مدافع پتریوس در تلاش بودند تا مجازات او را به 2 سال محرومیت از کار و پرداخت 40 هزار دلار جریمه نقدی کاهش دهند که این پیشنهاد از سوی قاضی دادگاه مربوطه رد شده و به احتمال زیاد امروز (پنجشنبه) حکم محکومیت او به یک سال زندان قطعیت پیدا خواهد کرد.

4949

کد N799908

وبگردی